CITROEN DS23 Break 1974-1976

CITROEN DS23 Break 1974-1976

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN DS23 Break 1974-1976

Nawet po niemal dwudziestu latach od debiutu na Paryskich Targach Motoryzacyjnych, DS wciąż był jednym z najlepiej sprzedających się francuskich samochodów i wyprzedzał swoich konkurentów w wielu aspektach.

Jednak wszystkie dobre rzeczy miały swoje zakończenie, a Citroen był gotów podjąć decyzję o zaprzestaniu produkcji. Przed tym krokiem wprowadzono jednak ostatnią serię wersji kombi, nazwanej Break. Model z 1974 roku zamykał erę DS. Wersja kombi, czyli Break, była ostatnią, która została wyprodukowana i zakończyła swoją produkcję w 1976 roku.

Samochód miał ten sam przód co wersja sedan, z lampami głównymi przykrytymi szkłem. Jego aerodynamiczny kształt przodu pozostał w większości niezmieniony od momentu wprowadzenia modelu. Wyższy dach natomiast był charakterystyczny dla wersji kombi. Z boku linia dachu delikatnie opadała ku tyłowi pojazdu, kończąc się w lampach tylnych. Z tyłu, klapa bagażnika miała system podziału na dwie części. Górna część, z przeszklonym obszarem, unosiła się, a dolna panel była pochylona w dół, jak w Range Roverze.

Wewnątrz, DS Break oferował do siedmiu miejsc. Citroen zainstalował dwa składane, boczne fotele w bagażniku, które mogły być schowane pod podłogą, gdy nie były używane. Mimo wielu innych udoskonaleń w projekcie i inżynierii samochodu, francuski producent nie rozważył stworzenia systemu składania tylnej kanapy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.