CITROEN Dyane 1969-1983

CITROEN Dyane 1969-1983

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN Dyane 1969-1983

Francuski producent samochodów odniósł ogromny sukces z modelem 2CV, ale potrzebował jego następcy, i to szybko, a odpowiedzią na te potrzeby był model Dyane.

W 1963 roku Citroen cieszył się dużym powodzeniem i kupił markę Panhard, zlecając ich działowi projektowemu stworzenie nowego pojazdu opartego na platformie 2CV. Efektem była jakby druga generacja 2CV, ale lepsza pod każdym względem.

Inżynierowie Panharda zachowali główny kształt 2CV, a następnie zaczęli tworzyć nowe, płaskie panele nadwozia. Dzięki temu koszty produkcji spadły, a samochód nie wyglądał już tak przestarzale. Nadal miał jednak błotniki szersze niż reszta nadwozia. Zespół projektowy zainstalował okrągłe reflektory w prostokątnych klastrach, przygotowując klientów na wielką rewolucję wśród reflektorów, która nastąpiła, gdy lampy stały się prostokątne. Linia dachu Dyane nie była już zaokrąglona, jak w 2CV, ale płaska.

Wewnątrz producent zamontował ławkę z przodu, pasującą dla trzech szczupłych pasażerów. Mogli tam usiąść, ponieważ dźwignia zmiany biegów była umieszczona na desce rozdzielczej. Przed kierowcą znajdował się jednopromieniowy koło kierownicy oraz prędkościomierz umieszczony między kolumną kierownicy a płaską deską rozdzielczą. Z tyłu producent oferował ławkę dla trzech, również szczupłych, pasażerów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.