CITROEN E-Mehari 2016-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

CITROEN E-Mehari 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN E-Mehari 2016-2018

50 lat po premierze Mehari z lat 60-tych, Citroen reaktywował tę nazwę, nadając jej nowemu modelowi z nadwoziem kabrioletu, który ma cztery miejsca i jest w 100% elektryczny.

Rok przed wprowadzeniem E-Mehari, Chevron zaprezentował samochód koncepcyjny – Cactus M Concept, będący połączeniem C4 Cactus i Mehari z lat sześćdziesiątych. Nowy model jednak nie miał wiele wspólnego z tamtym.

W Paryżu usługa car-sharingowa Autolib oferowała elektryczne pojazdy BlueCar, dostarczane przez Vincenta Bollore i zaprojektowane przez Pininfarinę. W nawiązaniu do korzeni E-Mehari, przedsiębiorca Vincent Bollore wprowadził na rynek elektryczny pojazd plażowy oparty na BlueCar, znany jako BlueSummer.

E-Mehari, będący ewolucją Bollore BlueSummer, był korzystnym rozwiązaniem zarówno dla Citroena, jak i Bollore’a, ponieważ Citroen nie musiał budować E-Mehari od podstaw, a projektowanie kabrioletu zajęło jedynie 8 miesięcy.

Pod względem estetycznym E-Mehari niewiele różnił się od BlueSummer. Z otworami na koła podkreślonymi surowym plastikiem i podwyższoną prześwitą, czteromiejscowy model miał dość „buggy” charakter. E-Mehari był połączeniem małego SUV-a i kabrioletu o nowoczesnym i zabawnym stylu.

Wewnątrz, nietypowy wzór w stylu hawajskim inspirowany tapicerką z BlueSummer był interesujący, a fotele pokryte neoprenem, tym samym materiałem co pianki do nurkowania. Były wodoodporne i łatwe do umycia nawet pod bieżącą wodą, szybko wysychały.

Baza mechaniczna była taka sama jak w BlueSummer, z silnikiem elektrycznym połączonym z automatyczną skrzynią biegów oraz akumulatorem umieszczonym pod podłogą.

Pomimo ograniczonej mocy do 68 KM i masy własnej wynoszącej 1405 kg, E-Mehari miał mocne przyspieszenie dzięki natychmiast dostępnemu maksymalnemu momentowi obrotowemu.

Citroen e-Mehari to pojazd związany z historią marki, ale jednocześnie patrzący w przyszłość. To ukłon w stronę ikony motoryzacji, jaką był Méhari z 1968 roku, ale i coś znacznie więcej: radosny, całkowicie elektryczny kabriolet dla czterech osób, o nowoczesnym i zabawnym stylu. Dzięki tej nowej fazie współpracy z grupą Bolloré, Citroen potwierdza swoje ambicje, aby wprowadzać na rynek wesołe, optymistyczne pojazdy, które wyróżniają się na tle innych.

Stylowy, pewny siebie, nietypowy, a nawet zadziorny… Można by używać wielu przymiotników, żeby opisać nowy model Citroena. e-Mehari to odważny, pełen życia pojazd, doskonale wpisujący się w ducha Citroena. To „auto”, które ma przyciągać klientów szukających alternatywnego pojazdu z pozytywnym podejściem do życia, zwracającego uwagę na trendy i środowisko.

Niezrównany, cichy i wolny od stresu, e-Mehari wyróżnia się jako wolny duch na rynku motoryzacyjnym!

UNIKALNA OSOBOWOŚĆ

Zewnętrzny design e-Mehari odzwierciedla pozycjonowanie Citroena. Wszystkie charakterystyczne cechy marki są widoczne, w tym:

ekspresywne spojrzenie z podwójnymi reflektorami, znak rozpoznawczy Citroena;
unikalny, optymistyczny design z pełnymi, ciepłymi konturami, gładkimi liniami i uśmiechniętym przodem;
czysty styl, symbolizujący prawdziwe, proste przyjemności, inny sposób mówienia o prowadzeniu pojazdu.

Ta charyzmatyczna osobowość idzie w parze z radykalnymi wyborami kolorystycznymi. e-Mehari oferuje szeroki wachlarz możliwości personalizacji, w tym:

cztery kolory nadwozia: niebieski, zachęcający do oderwania się od codzienności, pomarańczowy wyrażający energię i optymizm, ożywczy żółty oraz elegancki beż.
dwa kolory dachu: czarny i pomarańczowo-czerwony.
dwa kolory wykończenia wnętrza: naturalnie wyglądający beż oraz nowoczesny pomarańczowo-czerwony z centralnym wzorem inspirowanym sportami wodnymi. Oba wykonane z materiału pokrytego plastikiem, całkowicie wodoodporne. To sprawia, że możliwe są najdziksze skojarzenia dla wszystkich, którzy szukają kolorowego, ekspresyjnego i zabawnego samochodu.

Citroen e-Mehari ma podwyższone nadwozie, z czarnymi akcentami w postaci poszerzeń błotników, dolnego zderzaka i zderzaka. To wyraźne nawiązanie do świata rekreacji i zabawy.

W efekcie e-Mehari to pojazd o świeżym, wyrazistym stylu, który przypadnie do gustu nabywcom poszukującym charakterystycznego, atrakcyjnego auta.

ORYGINALNE PODEJŚCIE

Mentalność e-Mehari odzwierciedla ducha ikony Citroena, jaką był Méhari, zarówno w wyglądzie, charakterze, jak i praktycznym, rekreacyjnym podejściu. Tak jak Méhari, który zadebiutował w 1968 roku, e-Mehari jest:

kabriolet, z zdejmowanym dachem, zamykanym po bokach systemem składania z dużymi oknami. Użytkownicy mogą przykryć przód, tył, bok lub całe auto;
wyposażony w cztery prawdziwe siedzenia, w tym składane tylne;
stworzony z podwyższonym podwoziem do jazdy w terenie;
wykonany z nadwozia z termoformowanego plastiku: materiału odpornego na korozję, z bezobsługowym lakierem i elastycznego, co pozwala na znoszenie drobnych uderzeń;
łatwy w użyciu: można go myć z góry na dół, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Żebrowany wzór drzwi to ukłon w stronę projektantów oryginalnego Méhari i falistych linii nadwozia. Podobnie kolory zewnętrzne nawiązują do tych, które były obecne przy debiucie Méhari.

To połączenie z Méhari, legendarnym pojazdem, który odcisnął swoje piętno na swoich czasach, nadaje e-Mehari silną tożsamość. Jego charakterystyczne podejście przyciągnie wszystkich, którzy szukają autentyczności i zabawy.

WYZWALAJĄCE DOZNANIA Z JAZDY

Chociaż Citroen e-Mehari to pojazd o prostej, relaksującej konstrukcji, to jednak wyposażony jest w zaawansowaną technologię. To pojazd całkowicie elektryczny z technologią akumulatorową opartą na doświadczeniu grupy Bolloré z Francji. Dzięki akumulatorom LMP® (Lithium Metal Polymer), Citroen e-Mehari łączy długi zasięg z wydajnością, niezawodnością i bezpieczeństwem.

Akumulatory LMP są znane z wysokiej gęstości energetycznej i bezpieczeństwa w użytkowaniu. To akumulatory suche (oznaczające „w pełni stałe”), co daje im wiele zalet, w tym odporność na warunki atmosferyczne. e-Mehari osiąga prędkość maksymalną 110 km/h, zasięg 200 km w mieście.

Te funkcjonalne akumulatory można w pełni naładować w osiem godzin na gniazdku 16A (stacja domowa lub publiczne stacje, takie jak Autolib we Francji) lub w 13 godzin na gniazdku domowym 10A.

W rezultacie e-Mehari przekazuje nowe poczucie wolności i relaksu, łącząc radość z jazdy odkrytym pojazdem z przyspieszeniem, łatwością i ciszą elektrycznego auta.

30 kWh (68 KM)

ParametrWartość
Moc50 Kw @ - Rpm
68 Hp @ - Rpm
67 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy103 Lb-Ft @ - Rpm
140 Nm @ - Rpm
Układ paliwowy30 Kwh Lithium-Polymer Battery
PaliwoElektryczny
Prędkość maksymalna68 Mph (109 Km/H)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówSingle Gear
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony185/65 R15
Długość150 In (3810 Mm)
Szerokość68 In (1727 Mm)
Wysokość65.1 In (1654 Mm)
Rozstaw osi95.7 In (2431 Mm)
Pojemność bagażnika7.1 Cuft (201 L)
Masa własna3263 Lbs (1480 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3847 Lbs (1745 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.