CITROEN E-Mehari 2016-2018

CITROEN E-Mehari 2016-2018

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN E-Mehari 2016-2018

50 lat po premierze Mehari z lat 60-tych, Citroen reaktywował tę nazwę, nadając jej nowemu modelowi z nadwoziem kabrioletu, który ma cztery miejsca i jest w 100% elektryczny.

Rok przed wprowadzeniem E-Mehari, Chevron zaprezentował samochód koncepcyjny – Cactus M Concept, będący połączeniem C4 Cactus i Mehari z lat sześćdziesiątych. Nowy model jednak nie miał wiele wspólnego z tamtym.

W Paryżu usługa car-sharingowa Autolib oferowała elektryczne pojazdy BlueCar, dostarczane przez Vincenta Bollore i zaprojektowane przez Pininfarinę. W nawiązaniu do korzeni E-Mehari, przedsiębiorca Vincent Bollore wprowadził na rynek elektryczny pojazd plażowy oparty na BlueCar, znany jako BlueSummer.

E-Mehari, będący ewolucją Bollore BlueSummer, był korzystnym rozwiązaniem zarówno dla Citroena, jak i Bollore’a, ponieważ Citroen nie musiał budować E-Mehari od podstaw, a projektowanie kabrioletu zajęło jedynie 8 miesięcy.

Pod względem estetycznym E-Mehari niewiele różnił się od BlueSummer. Z otworami na koła podkreślonymi surowym plastikiem i podwyższoną prześwitą, czteromiejscowy model miał dość „buggy” charakter. E-Mehari był połączeniem małego SUV-a i kabrioletu o nowoczesnym i zabawnym stylu.

Wewnątrz, nietypowy wzór w stylu hawajskim inspirowany tapicerką z BlueSummer był interesujący, a fotele pokryte neoprenem, tym samym materiałem co pianki do nurkowania. Były wodoodporne i łatwe do umycia nawet pod bieżącą wodą, szybko wysychały.

Baza mechaniczna była taka sama jak w BlueSummer, z silnikiem elektrycznym połączonym z automatyczną skrzynią biegów oraz akumulatorem umieszczonym pod podłogą.

Pomimo ograniczonej mocy do 68 KM i masy własnej wynoszącej 1405 kg, E-Mehari miał mocne przyspieszenie dzięki natychmiast dostępnemu maksymalnemu momentowi obrotowemu.

Citroen e-Mehari to pojazd związany z historią marki, ale jednocześnie patrzący w przyszłość. To ukłon w stronę ikony motoryzacji, jaką był Méhari z 1968 roku, ale i coś znacznie więcej: radosny, całkowicie elektryczny kabriolet dla czterech osób, o nowoczesnym i zabawnym stylu. Dzięki tej nowej fazie współpracy z grupą Bolloré, Citroen potwierdza swoje ambicje, aby wprowadzać na rynek wesołe, optymistyczne pojazdy, które wyróżniają się na tle innych.

Stylowy, pewny siebie, nietypowy, a nawet zadziorny… Można by używać wielu przymiotników, żeby opisać nowy model Citroena. e-Mehari to odważny, pełen życia pojazd, doskonale wpisujący się w ducha Citroena. To „auto”, które ma przyciągać klientów szukających alternatywnego pojazdu z pozytywnym podejściem do życia, zwracającego uwagę na trendy i środowisko.

Niezrównany, cichy i wolny od stresu, e-Mehari wyróżnia się jako wolny duch na rynku motoryzacyjnym!

UNIKALNA OSOBOWOŚĆ

Zewnętrzny design e-Mehari odzwierciedla pozycjonowanie Citroena. Wszystkie charakterystyczne cechy marki są widoczne, w tym:

ekspresywne spojrzenie z podwójnymi reflektorami, znak rozpoznawczy Citroena;
unikalny, optymistyczny design z pełnymi, ciepłymi konturami, gładkimi liniami i uśmiechniętym przodem;
czysty styl, symbolizujący prawdziwe, proste przyjemności, inny sposób mówienia o prowadzeniu pojazdu.

Ta charyzmatyczna osobowość idzie w parze z radykalnymi wyborami kolorystycznymi. e-Mehari oferuje szeroki wachlarz możliwości personalizacji, w tym:

cztery kolory nadwozia: niebieski, zachęcający do oderwania się od codzienności, pomarańczowy wyrażający energię i optymizm, ożywczy żółty oraz elegancki beż.
dwa kolory dachu: czarny i pomarańczowo-czerwony.
dwa kolory wykończenia wnętrza: naturalnie wyglądający beż oraz nowoczesny pomarańczowo-czerwony z centralnym wzorem inspirowanym sportami wodnymi. Oba wykonane z materiału pokrytego plastikiem, całkowicie wodoodporne. To sprawia, że możliwe są najdziksze skojarzenia dla wszystkich, którzy szukają kolorowego, ekspresyjnego i zabawnego samochodu.

Citroen e-Mehari ma podwyższone nadwozie, z czarnymi akcentami w postaci poszerzeń błotników, dolnego zderzaka i zderzaka. To wyraźne nawiązanie do świata rekreacji i zabawy.

W efekcie e-Mehari to pojazd o świeżym, wyrazistym stylu, który przypadnie do gustu nabywcom poszukującym charakterystycznego, atrakcyjnego auta.

ORYGINALNE PODEJŚCIE

Mentalność e-Mehari odzwierciedla ducha ikony Citroena, jaką był Méhari, zarówno w wyglądzie, charakterze, jak i praktycznym, rekreacyjnym podejściu. Tak jak Méhari, który zadebiutował w 1968 roku, e-Mehari jest:

kabriolet, z zdejmowanym dachem, zamykanym po bokach systemem składania z dużymi oknami. Użytkownicy mogą przykryć przód, tył, bok lub całe auto;
wyposażony w cztery prawdziwe siedzenia, w tym składane tylne;
stworzony z podwyższonym podwoziem do jazdy w terenie;
wykonany z nadwozia z termoformowanego plastiku: materiału odpornego na korozję, z bezobsługowym lakierem i elastycznego, co pozwala na znoszenie drobnych uderzeń;
łatwy w użyciu: można go myć z góry na dół, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

Żebrowany wzór drzwi to ukłon w stronę projektantów oryginalnego Méhari i falistych linii nadwozia. Podobnie kolory zewnętrzne nawiązują do tych, które były obecne przy debiucie Méhari.

To połączenie z Méhari, legendarnym pojazdem, który odcisnął swoje piętno na swoich czasach, nadaje e-Mehari silną tożsamość. Jego charakterystyczne podejście przyciągnie wszystkich, którzy szukają autentyczności i zabawy.

WYZWALAJĄCE DOZNANIA Z JAZDY

Chociaż Citroen e-Mehari to pojazd o prostej, relaksującej konstrukcji, to jednak wyposażony jest w zaawansowaną technologię. To pojazd całkowicie elektryczny z technologią akumulatorową opartą na doświadczeniu grupy Bolloré z Francji. Dzięki akumulatorom LMP® (Lithium Metal Polymer), Citroen e-Mehari łączy długi zasięg z wydajnością, niezawodnością i bezpieczeństwem.

Akumulatory LMP są znane z wysokiej gęstości energetycznej i bezpieczeństwa w użytkowaniu. To akumulatory suche (oznaczające „w pełni stałe”), co daje im wiele zalet, w tym odporność na warunki atmosferyczne. e-Mehari osiąga prędkość maksymalną 110 km/h, zasięg 200 km w mieście.

Te funkcjonalne akumulatory można w pełni naładować w osiem godzin na gniazdku 16A (stacja domowa lub publiczne stacje, takie jak Autolib we Francji) lub w 13 godzin na gniazdku domowym 10A.

W rezultacie e-Mehari przekazuje nowe poczucie wolności i relaksu, łącząc radość z jazdy odkrytym pojazdem z przyspieszeniem, łatwością i ciszą elektrycznego auta.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.