50 lat po premierze Mehari z lat 60-tych, Citroen przywrócił tę nazwę, nadając ją kabrioletowi z czterema miejscami i w 100% elektrycznemu napędowi.
Rok przed premierą E-Mehari, Chevron zaprezentował samochód koncepcyjny – Cactus M Concept, będący połączeniem C4 Cactus i Mehari z lat 60-tych. Nowy model jednak nie miał z nim nic wspólnego.
W Paryżu publiczna usługa car-sharingu Autolib oferowała elektryczne pojazdy BlueCar, dostarczane przez Vincenta Bollore i zaprojektowane przez Pininfarinę. Odrzucając głębiej w korzenie E-Mehari, przedsiębiorca Vincent Bollore wprowadził na rynek elektryczny pojazd plażowy oparty na swoim BlueCar, czyli Bluesummer.
E-Mehari, będący ewolucją Bollore BlueSummer, był korzystnym rozwiązaniem zarówno dla Citroena, jak i Bollore’a, ponieważ Citroen nie musiał budować E-Mehari od podstaw, a zaprojektowanie kabrioletu zajęło tylko 8 miesięcy.
W 2018 roku Citroen E-Mehari został zaktualizowany i otrzymał nowy opcjonalny sztywny dach, nowe kolory lakieru zewnętrznego, nowe materiały wnętrza oraz przeprojektowany zestaw wskaźników.
Aestetycznie, E-Mehari niewiele różnił się od BlueSummer. Podkreślone surowym plastikiem nadkola i podwyższony prześwit nadwozia nadawały czteromiejscowemu pojazdowi dość „buggy” charakter.
Wnętrze było nietypowe, z hawajskim wzorem inspirowanym tapicerką z BlueSummer, a fotele pokryte były neoprenem, tym samym materiałem, który stosuje się w piankach do nurkowania. Był wodoodporny i łatwy do czyszczenia nawet pod wodą, ponieważ szybko schnie.
Podstawą mechaniczną był ten sam zestaw co w BlueSummer, z elektrycznym silnikiem połączonym z automatyczną skrzynią biegów oraz baterią umieszczoną pod podłogą.
Pomimo ograniczonej mocy do 68 KM i masy własnej wynoszącej 1 405 kg, E-Mehari miał mocne przyspieszenie dzięki natychmiast dostępnemu maksymalnemu momentowi obrotowemu.
Posiadając zasięg w cyklu mieszanym wynoszący 195 km, E-Mehari można było naładować w pełni w 10,5 godziny przy użyciu systemu 16A i w 16,5 godziny przy systemie 10A.
Citroën prezentuje nowego E-Mehari – elektrycznego kabrioletu w ikonicznym stylu, który przeszedł prawdziwy skok pokoleniowy pod względem designu i wyposażenia, zyskując na komforcie i wszechstronności. Nowy Citroën E-Mehari dostępny jest teraz w wersji Hard Top z bocznymi oknami i otwieranym tylnym oknem, przekształcając się w prawdziwy samochód rodzinny. Wnętrze zostało całkowicie zaprojektowane na nowo, zgodnie z charakterem marki, oferując wysoką jakość. Nowa deska rozdzielcza z kolorowymi akcentami i nowe fotele nadają samochodowi nowoczesny wygląd, a łatwy dostęp ułatwia wsiadanie do tylnych siedzeń. Oferuje przyjemność z jazdy wyłącznie elektrycznej w spokoju, dzięki stalowym belkom dachowym i nowemu wyposażeniu bezpieczeństwa, w tym czterem poduszkom powietrznym. Zaprojektowany w Paryżu i produkowany w Rennes, jest pierwszym elektrycznym pojazdem, który zdobył certyfikat „Origine France Guaranteed”. Nowy Citroën E-Mehari jest dostępny w cenie od 19 500 € z uwzględnionym bonusem ekologicznym.
Wraz z nadejściem 2018 roku, nowy Citroën E-Mehari potwierdza swój charakter motoryzacyjny. Ikoniczny elektryczny kabriolet, produkowany we Francji, zyskał na nowoczesności i wszechstronności, jednocześnie pozostając niezwykle zabawnym i łatwym w codziennym użytkowaniu. Nowy Citroën E-Mehari osiągnął skok pokoleniowy dzięki nowemu projektowi wnętrza oraz licznym ulepszeniom dla większej jakości, wszechstronności i komfortu na pokładzie.
Nowy Citroën E-Mehari: NOWOCZESNY IKON
Citroën wprowadza na rynek nowego Citroëna E-Mehari. Pięćdziesiąt lat po swojej inspirującej starszej siostrze, nowy model szczyci się nowoczesnym wyglądem i zyskał nowy design zgodny z charakterem marki.
Rozpoznawalny dzięki wyrazistym światłom – cechującym modele Citroën – nowy Citroën E-Mehari potwierdza swoją osobowość i optymizm. Jego czysta i niepowściągliwa stylizacja nadwozia czyni go zabawnym i figlarnym czteromiejscowym kabrioletem, który zachowuje ducha i ikoniczny design Méhari z 1968 roku. Unikalny kształt nadwozia nowego modelu, inspirowany światem rekreacji, został wzbogacony o przedłużenia nadkoli i progów oraz czarne zderzaki. Błyszczące przednie i tylne zderzaki są teraz w kolorze nadwozia. Model wyróżnia się również charakterystycznymi aluminiowymi felgami Give Me Five w nowym, niepolerowanym szarym kolorze. Na koniec, zgodnie z aktualną gamą, tylna klapa i kratka nowego Citroëna E-Mehari mają nowy czarny wzór chevronów.
Kabina nowego modelu również została całkowicie odmieniona przez zespoły stylizacji Citroëna. Nowy Citroën E-Mehari może pochwalić się zaprojektowaną na nowo deską rozdzielczą z poziomym ułożeniem, co zapewnia poczucie przestrzeni na pokładzie. Posiada również nowe akcenty w kolorze nadwozia po stronie pasażera, otaczające kratki wentylacyjne i podkreślające nowoczesny styl. Aby zwiększyć komfort, nowy Citroën E-Mehari jest wyposażony w trójramienną kierownicę oraz nowe, bardziej przyjazne wizualnie fotele. W pełni odnowiona stylistyka wnętrza nowego Citroëna E-Mehari oferuje kierowcom środowisko mniej podatne na zabrudzenia, dzięki nowemu czarnemu schematowi kolorystycznemu i dodatkowymi miejscami do przechowywania sprytnie umieszczonymi na konsoli centralnej i panelach drzwiowych. Dodatkowe akcenty związane z podróżami obejmują pasy dekorujące wstawki na desce rozdzielczej oraz paski na uchwytach drzwi. Wszystkie te ulepszenia przyczyniają się do prawdziwego skoku pokoleniowego, który zwiększa postrzeganą jakość wnętrza.
Nowy Citroën E-Mehari: SAMOCHÓD WIELU KOLORÓW
Nowy Citroën E-Mehari w limitowanej edycji „Styled by Courrèges”, wprowadzonej pod koniec lata, cechował się całkowicie czarnym wyglądem z Vinyl Black, a zespół Kolorów i Materiałów także wykonał szereg prac nad nową generacją E-Mehari.
Wyjątkowy i kolorowy, nowy Citroën E-Mehari daje wiele możliwości personalizacji z wyborem spośród: czterech kolorów nadwozia, dwóch kolorów dachu typu soft-top i jednego koloru dachu typu hard-top. Nowy Citroën E-Mehari dostępny jest w kolorach Into the Blue, My funny Clementine, lub Say Yellow, a także w nowym odcieniu o nazwie „Stellar White”. Te kolory łączą się z kolorami kanwy dachu Soft Top, czarnym lub pomarańczowym, oraz nowym Hard Top, błyszczącym czarnym.
Wewnątrz nowego Citroëna E-Mehari dostępne są także różne schematy kolorystyczne. Model nowej generacji dostępny jest w dwóch rodzajach tapicerki: nowej, jasnej i naturalnej, „Beige”, z teksturowanym wkładem, oraz tapicerce pomarańczowej z kwiatowym wzorem, inspirowanym sportami wodnymi.
Nowy Citroën E-Mehari: IDEALNY DO REKREACJI
Nowy model o nowoczesnym i kolorowym wyglądzie idzie w parze z jego żartobliwym i terenowym charakterem. Nowy Citroën E-Mehari może pochwalić się podwyższonym prześwitem, by umożliwić eksplorację poza utartymi szlakami. Dodatkowo, wyposażony w ochronę boczną i opony all-season „Cross Climate” z certyfikatem zimowym, bez trudu może wjeżdżać na boczne drogi, w pełni szanując środowisko.
Miłośnik aktywności na świeżym powietrzu, nowy Citroën E-Mehari ma nadwozie z tworzywa ABS, które jest lekkie i odporne, niekorodujące i odporne na drobne uderzenia, oraz wymagające niewielkiej konserwacji. W znacznym stopniu ułatwiając życie kierowcom, można go myć zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz za pomocą węża, dzięki wodoodpornej tapicerce, wykończeniu paneli drzwiowych z TEP i gumowym matom ochronnym.
Nowy Citroën E-Mehari: WERSJA HARD TOP
Obok znanego modelu Soft Top, wyposażonego w elastyczny materiał do przygód pod gołym niebem, nowy Citroën E-Mehari dostępny jest teraz w całkowicie nowej miejskiej wersji Hard Top, odpowiedniej do użytku przez cały rok i atrakcyjnej dla nowych klientów.
Debiutując na świecie w limitowanej edycji E-Mehari „Styled by Courrèges”, nowa generacja potwierdza swój charakter motoryzacyjny z wzmocnioną ochroną zewnętrzną w górnej części pojazdu, co zapewnia jeszcze większą wszechstronność. Pojazd rekreacyjny z nieograniczonymi możliwościami jazdy bez dachu, nowy Citroën E-Mehari innowuje z całkowicie nowym Hard Topem. Błyszczący czarny Hard Top, ozdobiony metalowymi szarymi rolkami, podkreśla solidność pojazdu i nadaje mu bardziej miejski charakter. W codziennym życiu Hard Top zapewnia kierowcom możliwość korzystania z nowego Citroëna E-Mehari, niezależnie od warunków atmosferycznych czy pory roku. Pomysłowy Hard Top, w połączeniu z przednimi oknami, tylnymi szybkami bocznymi i szklanym tylnym oknem, skutecznie przyczynia się do doskonałej akustycznej i termicznej izolacji pojazdu. W połączeniu z centralnym zamkiem drzwi, sprawia także, że model jest bardziej odporny na kradzież. Teraz może się przekształcić w samochód rodzinny do użytku w mieście przez cały rok.
Nowy Citroën E-Mehari: NACISK NA KOMFORT
Zaprojektowany dla różnych typów użytkowników, nowy Citroën E-Mehari może pomieścić do czterech osób na pokładzie.
Praktyczny i zaprojektowany z myślą o wszelkich potrzebach, może być łatwo zamykany i otwierany za pomocą breloka RFID. Kierowcy po prostu umieszczają brelok przed skanerem na dolnej części szyby, aby usunąć gniazdo ładowania przed uruchomieniem samochodu. Centralne zamknięcie drzwi zapewnia kierowcom pełen spokój we wszystkich lokalizacjach.
Kierowcy korzystają z kierownicy regulowanej pod względem wysokości i zasięgu oraz wspomagania kierownicy z funkcją City. Nowy Citroën E-Mehari jest wyposażony w nowe, bardziej otulające i regulowane wysokościowo fotele kierowcy i pasażera, dla dodatkowego komfortu. Jest także pierwszym modelem wyposażonym w system Easy Entry, który ułatwia dostęp do tylnych siedzeń dzięki chylnym przednim fotelom z pamięcią pozycji. System znacząco ułatwia życie pasażerom z tyłu.
Praktyczny nowy Citroën E-Mehari ma nowe schowki na konsoli centralnej oraz w wewnętrznych panelach drzwiowych, a jego bagażnik oferuje bezpieczną komorę o pojemności 78 litrów, którą można zablokować. Ostatecznie, do transportu toreb, walizek i innego sprzętu rekreacyjnego na zakupy czy aktywny weekend, nowy Citroën E-Mehari ma jednoczęściową składaną tylną kanapę. Po złożeniu tylnej kanapy początkowa objętość bagażnika 200 litrów wzrasta do 800 litrów.
Zabawny i łatwy w codziennym użytkowaniu, nowy Citroën E-Mehari jest wyposażony w kompletny system audio Bluetooth Parrot do telefony i muzyki z odłączanym pilotem, gniazdem USB i dwoma głośnikami, umożliwiając słuchanie playlist lub dzwonienie do znajomych.
Nowy Citroën E-Mehari: ELKTRODYNAMICZNA JAZDA
Coraz bardziej efektywny, cichy i szanujący środowisko, nowy Citroën E-Mehari posiada napęd elektryczny w 100%. Zasilany jest nowoczesną baterią litowo-metalowo-polimerową LMP®, opartą na francuskiej technologii grupy Bolloré, odporną na zmiany warunków atmosferycznych i przetestowaną na ponad 150 milionach kilometrów.
Nowy Citroën E-Mehari korzysta z aktualizacji napędu. Osiąga teraz maksymalną prędkość 110 km/h, zyskując na żywotności dzięki prawie 20% wzrostowi momentu obrotowego silnika, osiągającego 166 Nm do 3 700 obr./min i 140 Nm powyżej, oferując kierowcom całkowicie nową, zeroemisyjną i bezgłośną jazdę.
Posiada certyfikowany zasięg mieszany 195 km zgodnie z normą NEDC (Nowy Europejski Cykl Jezdny) i można go w pełni naładować w 10,5 godziny przy użyciu systemu 16A w specjalnych punktach ładowania (gniazda domowe lub publiczne, takie jak Autolib’) lub w 16,5 godziny za pomocą gniazd domowych 10A.
Nowy Citroën E-Mehari: certyfikat „Origine France Guaranteed”
Nowy Citroën E-Mehari korzysta z szeregu ulepszeń projektowych, które zwiększają postrzeganą jakość. Citroën wykorzystał także swoje doświadczenie, aby zainstalować więcej wyposażenia, co znacząco poprawia bezpieczeństwo.
Zmontowany w zakładzie grupy PSA w Rennes, nowy Citroën E-Mehari jest pierwszym elektrycznym pojazdem, który zdobył certyfikat „Origine France Guaranteed”. Wyposażony w nową strukturę z wzmocnieniem przeciwkorozji i teraz nadwoziowy w zakładzie w Rennes, korzysta z dwóch stalowych belek dachowych, co czyni go jeszcze bardziej solidnym. Bateria produkowana jest w pobliżu Quimper w Bretanii.
Nowy Citroën E-Mehari może być zrelaksowany i optymistyczny, ale również bezpieczny. Wyposażony w standardzie w ABS, Elektroniczną Kontrolę Stabilności, nowy model ma 4 poduszki powietrzne z przodu i z boku. Innowuje również nowymi systemami bezpieczeństwa, w tym automatyczną funkcją świateł drogowych, czujnikami ciśnienia w oponach i przypomnieniem o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera. Tylna kanapa jest wyposażona w dwa punkty montażowe Isofix dla małych dzieci. Kolejną specjalną cechą nowego modelu jest dźwięk ostrzegawczy dla pieszych, aktywny przy prędkościach poniżej 30 km/h. System ten ostrzega pieszych sygnałem dźwiękowym o zbliżającym się nowym Citroënem E-Mehari, aby zrekompensować jego ultra-cichą pracę. Na koniec, w przypadku incydentu, wyposażony jest w przycisk wezwania Citroën Assistance. Nowy Citroën E-Mehari niedawno zdobył trzy gwiazdki w teście EuroNCAP.