Citroen przeżywał bardzo trudne czasy pod koniec lat 70-tych, a jego zmagania po przejęciu przez Peugeota na tym się nie skończyły. Producent samochodów musiał stworzyć pojazd w niskiej cenie, który byłby w stanie przynieść zyski i uratować markę przed nieuchronnym bankructwem. Tak powstał model Citroen LNA. Zbudowano go na skróconej platformie Peugeota 104, ale z silnikami Citroena. Silniki pochodziły z legendarnego 2CV, samochodu, który po II wojnie światowej wprowadził Francję na drogi. LNA, mający niewielką pojemność 0.6 litra i zaledwie 36 KM, był nieśmiałym debiutem i nie odniósł wielkiego sukcesu w porównaniu do swojego „brata”, Peugeota 104.
Miał trzy warianty silnikowe, z jednym o mocy 32 i drugim o mocy 36 KM. Ponieważ LNA był tani w zakupie i eksploatacji, dobrze przyjęto go na rynku francuskim, co pomogło marce Citroen przetrwać i wprowadzić na rynek nowe modele, takie jak Citroen Visa w 1978 roku. Prosty układ napędowy oparty był na 4-biegowej skrzyni biegów i belkach skrętnych w konstrukcji zawieszenia. Aby zwiększyć sprzedaż, Citroen nawet stworzył wersję dwuosobową, która sprzedawana była jako pojazd dla przedsiębiorstw i uznawana za furgonetkę, co pozwalało na niższe opodatkowanie.