To był jeden z pojazdów, który ożywił francuską markę Citroen. Po latach słabej obecności na małym rynku w Europie, pojawił się Saxo i uratował sytuację. Mimo że był to ten sam model, co jego „brat” Peugeot 106, Saxo odniosło większy sukces. Różnorodny design sprawił, że bardziej przypadł do gustu młodszemu pokoleniu. Program promocyjny stworzony przez Citroen w świecie sportów motorowych z Saxo-Cup przyczynił się do wzrostu sprzedaży w całej Europie.
Małe, zwinne i lekkie, Saxo miało przewagę dobrze wyposażonego pojazdu od samego początku. Zostało wprowadzone w czasie, gdy Renault zmieniało swój najlepiej sprzedający się model, Renault 5, na nowy Clio.
Wewnątrz znajdowało się wiele opcji. Na początek, nie miało nawet centralnego zamka, ale w modelach wyższych były fotele kubełkowe, klimatyzacja i dobre systemy audio. Również w wersjach takich jak VTS czy VTR, obręcze z lekkiego stopu były standardem.