W zaledwie dwa lata po wprowadzeniu modelu, Citroen udało się sprzedać prawie pół miliona egzemplarzy, a następnie wprowadził odświeżoną wersję, kontynuując sprzedaż.
Citroen zaprezentował model Saxo w 1996 roku, wykorzystując tę samą platformę co AX, a był to produkt z oznaczeniem znaku towarowego, jak Peugeot 106. Z silnymi sprzedażami, przekraczającymi 100 000 sztuk rocznie, mały Saxo w wersjach trzy- i pięciodrzwiowej przynosił zyski francuskiemu producentowi samochodów. Jego sprzedaż zmalała dopiero w 2003 roku, gdy zastąpił go model C2.
W modelu z 1998 roku z przodu zamontowane były inne reflektory z zaokrąglonymi liniami zamiast kanciastych, jak w modelu z 1996 roku. Grille samochodu miało szersze otwarcie, przypominające uśmiechniętą twarz, z powiększonym chromowanym znakiem „podwójnego chevronu” na środku. Po bokach producent wymienił czarne gumowe listwy na w kolorze nadwozia, ale pozostawił oznaczenia poziomu wyposażenia na drzwiach. Aby zapewnić lepszy przepływ powietrza wewnątrz kabiny, Saxo miało otwierane tylne okna boczne. Z tyłu Citroen zastosował ten sam motyw „zaokrąglonego” designu dla świateł tylnych.
Wewnątrz główną różnicą był nowy sterownik z trzema ramionami i poduszką powietrzną. W wersji nieodświeżonej znajdowało się sterowanie z dwoma ramionami. Citroen nie widział powodu, by zmieniać resztę designu deski rozdzielczej, która miała te same zaokrąglone linie i trójkątne wentylacje.