Citroen wprowadził model Saxo w 1996 roku, a do momentu zaprezentowania wersji po faceliftingu udało mu się sprzedać około pół miliona sztuk, co było tylko początkiem.
Saxo było modelem opartym na Peugeocie 106, który z kolei bazował na platformie Citroena AX. W 1998 roku Citroen zaprezentował odświeżoną wersję najmniejszego członka swojej rodziny. To przyczyniło się do niewielkiego wzrostu sprzedaży w porównaniu z danymi z 1997 roku. Sprzedaż spadła poniżej 100 000 sztuk rocznie dopiero w 2003 roku, kiedy samochód był gotowy do wycofania z rynku, robiąc miejsce dla swojego następcy, modelu C2.
Na przedzie modelu z 1998 roku znajdowały się inne reflektory z zaokrąglonymi liniami, zamiast kanciastych, które miała wersja z 1996 roku. Grill miał szersze otwarcie, przypominające uśmiech, z powiększonym chromowanym znakiem „podwójnego chevronu” na środku. Z boków, producent wymienił czarne paski gumowe na takie w kolorze nadwozia, ale zachował oznaczenia poziomu wyposażenia na przednich drzwiach. Z tyłu Citroen zastosował tę samą „okrągłą” tematykę w projektowaniu lamp tylnych.
Wewnątrz, główną różnicą był nowy, trójramienny kierownica z poduszką powietrzną. W wersji przed faceliftingiem znajdowała się kierownica dwu-ramienna. Citroen nie widział potrzeby zmiany reszty projektu deski rozdzielczej, która miała zaokrąglone linie i trójkątne wloty powietrza.