CITROEN SM 1970-1975

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Jednym z najbardziej zaawansowanych samochodów lat 70. był Citroen SM, który charakteryzował się rewolucyjnym designem zewnętrznym oraz technologią.

Podczas gdy świat lotnictwa przechodził rewolucję dzięki pierwszym supersonicznym samolotom, Concorde, Citroen pracował nad SM, jednym z najbardziej prestiżowych pojazdów w historii.

SM był szybki, niemal jak samochód sportowy, ale jednocześnie komfortowy, przyjemny w prowadzeniu, z precyzyjnym układem kierowniczym i świetnym zawieszeniem oraz skutecznymi hamulcami. Wyposażony w napęd na przednie koła, Citroen SM miał nowy typ wspomagania kierownicy o zmiennej sile, aby rozwiązać problem momentu obrotowego. System ten nie był idealny, oferował niewielką informację zwrotną dla kierowcy.

Design zewnętrzny stworzył główny projektant Citroena, Robert Opron.

Premiera SM miała miejsce w 1970 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie i była efektem współpracy między Citroenem a Maserati. Duży włoski silnik V6, mimo że potężny, był jednym z powodów komercyjnej porażki SM z powodu wysokich podatków.

SM odziedziczył po Citroenie DS hydrauliczny system i zapewniał wysoki komfort, dlatego SM nie był projektowany jako standardowy GT, w którym wygoda nie była priorytetem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.