CITROEN Traction 15 G Saloon 1938-1957

CITROEN Traction 15 G Saloon 1938-1957

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN Traction 15 G Saloon 1938-1957

Citroen wprowadził mocniejszą wersję modelu Traction Avant w 1938 roku, mianowicie 15/6, która lepiej odpowiadała potrzebom tego francuskiego sedana klasy wyższej.

Podczas II wojny światowej, liczba wyprodukowanych egzemplarzy tej nowej wersji była niewielka. Mimo to, po 1945 roku francuski producent samochodów znów rozkwitł, a model 15/6 stał się już cenionym pojazdem. Oprócz większości ludzi, którzy ledwo wiązali koniec z końcem, pojawiła się także nowa grupa klientów domagających się lepszej wydajności.

Zaprezentowany wczesnych latach 30. model Traction Avant miał unikalny design. Jako konstrukcja typu unibody, bez oddzielnego podwozia, charakteryzował się niższym prześwitem i smuklejszym wyglądem. Jednocześnie z przodu samochodu znajdował się wąski komora silnika otoczona przez dwa obszerne nadkola. Otwierająca się w stylu skrzydeł mewy maska była kontynuowana przez płaską, stromą szybę. Z profilu karoseria czterodrzwiowa była elegancka i subtelna, z wysokim szklarniowym oknem i niemal pionowym tyłem, w którym znajdowały się bagażnik i koło zapasowe. Drzwi z tyłu otwierane do góry ułatwiały kierowcy i pasażerowi po stronie kierowcy szybkie wysiadanie i otwieranie tylnych drzwi dla osób siedzących z tyłu.

Wnętrze niewiele różniło się od zwykłego modelu Traction Avant 7CV. Niemniej jednak, producent rozważał użycie droższych materiałów, więc fotele zamiast materiałowych pokryć zostały obszyte skórą. Dzięki technicznemu rozwiązaniu, drążek zmiany biegów został umieszczony obok kierownicy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.