CITROEN Traction 7 S Roadster 1934-1939

Na tej samej platformie co Citroen TA 7B, wersja S miała większy i mocniejszy silnik.

Citroen Traction Avant nie był pierwszym pojazdem z napędem na przednie koła, ale jako pierwszy połączył to z nadwoziem typu unibody. Dzięki tej różnicy technologicznej był o 70 kg lżejszy niż podobny pojazd na ramie. Po zainstalowaniu większych silników, francuski producent zmienił oznaczenie, więc roadster 7S stał się RPVS.

Jego smukła sylwetka i niska wysokość wyróżniały Citroena TA na tle innych samochodów na rynku. Długi kaptur i pochylona szyba były nowatorskie jak na swoje czasy. Zachował też rozszerzone błotniki zarówno z przodu, jak i z tyłu, ale bez bocznych „poduszek”. Z przodu, pochylona kratka chłodnicy miała duże logo Citroena, z dwoma odwróconymi literami V (podwójny chevron). Aby ułatwić dostęp do wnętrza, producent zainstalował drzwi otwierane do tyłu (drzwi samobójcze).

W środku samochód miał dwa indywidualne fotele dla pasażerów z przodu oraz miejsce do siedzenia z tyłu, za składanym dachem. To ostatnie było całkowicie chowane i pokryte kawałkiem materiału.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.