CITROEN Traction Avant 11B Cabrio 1938-1939

CITROEN Traction Avant 11B Cabrio 1938-1939

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN Traction Avant 11B Cabrio 1938-1939

André-Gustave Citroën był rewolucyjnym francuskim inżynierem, który pozostawił cenny wkład w przemysł motoryzacyjny: Traction Avant, w skrócie TA.

Francuski producent samochodów miał już ogromne doświadczenie w branży motoryzacyjnej. W 1919 roku założył swoją własną markę i zebrał jak najwięcej informacji od innych wytwórców aut. To doprowadziło do powstania Traction Avant. Choć nie był to pierwszy samochód z napędem na przednie koła ani pierwszy zbudowany na nadwoziu monocoque (gdy wszyscy inni budowali auta na konstrukcji z osobnym ramą), okazał się on najbardziej udany. Tak bardzo, że, mimo że firma była niemal na skraju bankructwa, gdy Citroën wprowadził TA na rynek w 1934 roku, samochód spłacił długi producenta w zaledwie dwa lata. Niestety, André Citroën zmarł w 1935 roku i nie zdążył w pełni cieszyć się sukcesem swojego ostatniego dzieła, Traction Avant.

Pomimo śmierci założyciela, liderzy firmy oraz zespół inżynierów czuli się zobowiązani do kontynuowania pozostawionego dziedzictwa. Dlatego w 1938 roku Citroën wprowadził na rynek wersję kabriolet Traction Avant. To była trudna sytuacja, ponieważ inżynierowie musieli wrócić do rozwiązania z ramą zamiast monocoque z powodu braku dachu. W przeciwieństwie do zwykłej wersji cztero-drzwiowej, kabriolet miał parę drzwi otwieranych do tyłu oraz materiałowy dach. Dodatkowo, przednia szyba mogła być złożona, co zapewniało pełne wrażenia jazdy na świeżym powietrzu.

Wnętrze było wyposażone w ławkę dla dwóch osób, podczas gdy tylna część służyła do przechowywania dachu. Citroën już rozumiał, że to auto zostało stworzone dla przyjemności, a nie dla użytkowości. Dlatego nie przejmował się, by uczynić je pojazdem dla czterech pasażerów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.