Citroen wprowadził na rynek model Traction Avant (napęd na przednie koła) w 1934 roku, samochód, który nie tylko uratował francuskiego producenta, ale również pozostawał w produkcji aż do 1956 roku.
Andre Citroen starał się wykorzystać najnowocześniejsze technologie dostępne na rynku i wprowadzić je do masowo produkowanego pojazdu. Choć Traction Avant, w skrócie TA, nie był pierwszym samochodem z napędem na przednie koła ani pierwszym z nadwoziem samonośnym, to łączył w sobie wiele elementów, które uczyniły go udanym samochodem, chociaż Andre Citroen nie doczekał się tego sukcesu, ponieważ zmarł w 1935 roku.
Niemiecki producent DKW udowodnił już w 1928 roku, że samochody mogą obejść się bez ramy, a Amerykanie z Cord zbudowali swój pierwszy samochód z napędem na przednie koła, ale Citroen połączył te dwa elementy. Dodatkowo umieścił je w pojeździe, który nadal przypominał kształt samochodów z tamtej epoki, z długimi i zakrzywionymi błotnikami oraz węższą komorą silnikową. Citroen zainstalował także skrzynię biegów z przodu silnika, co doprowadziło do uzyskania bardzo długiego rozstawu osi jak na ten rozmiar samochodu. Wysoka linia dachu i cztery drzwi umożliwiały łatwe wsiadanie i wysiadanie. Z tyłu opadająca sylwetka mieściła bagażnik.
Wnętrze Citroena poszło o krok dalej w kwestii designu i stworzyło przestronność zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Co więcej, ponieważ nie było tunelu do skrzyni biegów, tylna podłoga była płaska. To był prawdziwy samochód pięcioosobowy. Z przodu producent zamontował dźwignię zmiany biegów w desce rozdzielczej, co również pozwoliło na uwolnienie przestrzeni na podłodze. Prędkościomierz znajdował się pośrodku deski rozdzielczej i obejmował również licznik kilometrów, wskaźnik temperatury i kilka innych wskaźników w obrębie jednego cyferblatu.