Citroen próbował stworzyć nowy pojazd, który zastąpiłby przestarzały model 2CV, a Visa wydawała się idealnym rozwiązaniem. W pewnym sensie tak się stało, ponieważ udało jej się sprzedać w dużych ilościach i w różnych wersjach.
Pod koniec lat 70. Citroen zdawał sobie sprawę, że hatchbacki zyskują na popularności. Volkswagen udowodnił to za pomocą prostokątnego Golfa, a Honda również odnosiła sukcesy z modelem Civic. Francuska marka z kolei polegała na linii Ami, aby konkurować w tym segmencie, ale nie radziła sobie zbyt dobrze, ponieważ ten samochód miał nietypowy, dość brzydki design. A potem pojawiła się Visa.
Chociaż miała kanciasty wygląd, wąski przód i lekko zakrzywione panele nadwozia były przyjemne dla oka, przynajmniej w porównaniu do Ami. Co więcej, producent zrezygnował z owalnych reflektorów na rzecz prostokątnych. Z powodu zastosowania silników chłodzonych powietrzem, nie potrzebowała dużego grilla, więc umieszczono mniejszy. Z boku, wersja czterodrzwiowa miała ukryte klamki. Z tyłu, pochylona klapa bagażnika ułatwiała załadunek bagażu do bagażnika.
Wnętrze było ciasne dla pasażerów tylnych, ale bardzo przestronne dla pasażerów przednich, dzięki małemu silnikowi umieszczonemu przed skrzynią biegów. Nietypowy design deski rozdzielczej prowadził do pary bocznych słupków obok zespołu wskaźników, z których jeden miał przełączniki kierunkowskazów.