CITROEN Visa 1981-1988

Na początku lat ’80. Citroen potrzebował samochodu, który mógłby konkurować w europejskiej klasie kompaktowej.

W miarę upływu czasu, jego wymiary sprawiły, że auto zostało zakwalifikowane do małej klasy. Zrealizowano to na bazie hatchbacka o nazwie Visa, stworzonego na platformie Peugeota.

Citroen Visa powstał, aby zastąpić model Ami, który zadebiutował w 1961 roku i już się zestarzał. Jego design przestał być atrakcyjny na rynku, który odkrył zalety nadwozia hatchback, zapoczątkowanego przez Renault 16. Pierwsza generacja VW Golfa pojawiła się w latach 70.

Visa została zbudowana na tej samej platformie co Peugeot 104. Samochód o kształcie klinowym charakteryzował się podwójnymi, okrągłymi reflektorami oraz kratką z poziomymi żebrami pomiędzy nimi. Dodatkowa kratka była umieszczona pod zderzakiem, aby poprawić chłodzenie silnika chłodzonego powietrzem.

Nadwozie pięciodrzwiowe oferowało wystarczająco dużo miejsca dla pięciu dorosłych pasażerów oraz średniej wielkości bagażnik. Ciekawostką był fakt, że hamulec ręczny znajdował się przy przednich kołach, a zapasowe koło umieszczono na górze silnika. W zależności od wersji wyposażeniowej, Visa była oferowana z radiem oraz tylną wycieraczką.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.