Citroen wprowadził facelifting modelu Xantia w 1998 roku, poprawiając wygląd auta oraz ofertę silnikową.
Xantia zapisała się w pamięci dzięki wersji Activa, która osiągnęła 1,2 g na torze poślizgowym, co w tamtym czasie było najlepszym wynikiem na świecie. Było to nadal lepsze niż w przypadku większości supersamochodów z tej epoki. Warto wspomnieć, że C5 Corvette z tego samego okresu uzyskała wynik 1,0 g w teście slalomowym. Citroen osiągnął ten niesamowity wynik dzięki zaawansowanemu systemowi aktywnego zawieszenia, który usztywniał zawieszenie dla zewnętrznych kół.
Dla modelu z 1998 roku francuski producent zaokrąglił większość krawędzi samochodu. Ponieważ nie podążał za trendem bio-designu, zachował swoją tożsamość. Wąskie, kanciaste reflektory otrzymały zaokrąglony górny róg w kierunku środka pojazdu. Citroen zmienił również maskę, dodając kratkę na przedniej części, podczas gdy w wersji przed faceliftingiem była ona umieszczona na niezależnym panelu nadwozia. Przekształcony przedni zderzak zawierał dodatkowy obszar chłodzenia na dolnej części, flankowany przez światła przeciwmgielne.
W środku producent poprawił materiały w wnętrzu. Deska rozdzielcza była taka sama, z wskaźnikami rozciągającymi się nad centralnym panelem. Citroen umieścił nieistotne wskaźniki paliwa i temperatury po bokach panelu wskaźników, pozostawiając prędkościomierz i obrotomierz w głównym polu widzenia kierowcy.