CITROEN XM Break 1997-2000

CITROEN XM Break 1997-2000

Przejdź do galerii zdjęćCITROEN XM Break 1997-2000

Do 1997 roku Citroen był zmuszony do podjęcia drastycznych kroków, aby zwiększyć globalną sprzedaż modelu XM i wprowadził drugą oraz ostatnią wersję po liftingu.

Kiedy wprowadzono go na rynek w 1989 roku jako następcę modelu CX, był to prawdziwy przełom, który wzbudził zainteresowanie rynku, i stał się natychmiastowym sukcesem, który trwał przez półtora roku, aż problemy techniczne zaczęły psuć wizerunek auta. Francuski producent wprowadził wersję po liftingu w 1994 roku, jednak nie rozwiązał problemów technicznych. Od tego momentu sprzedaż modelu XM zaczęła spadać. W 1997 roku Citroen przeprowadził ostatni lifting całej gamy XM, w tym wersji kombi.

W wersji z 1997 roku Francuzi nie chcieli płacić nic projektantowi Bertone, postanowili więc zostawić auto w niezmienionej formie. Dzięki temu producent nie zepsuł wyglądu XM. W wersji kombi Citroen zachował tę samą wysoką klapę bagażnika oraz przyciemnione światła tylne. Aby uzasadnić swoje wydatki, dział projektowy zaproponował nowe dekielki kół.

Wzrost zapotrzebowania na bezpieczniejsze samochody skłonił producenta do wprowadzenia poduszek powietrznych bocznych dla modelu XM, co okazało się słuszną decyzją z perspektywy bezpieczeństwa, choć nie wpłynęło na sprzedaż. Citroen znalazł się w jeszcze trudniejszej sytuacji, ale nadal nie naprawił zawieszenia Hydractive II, które powodowało wiele awarii na drodze.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.