W 2000 roku Citroen wprowadził odświeżoną wersję modelu Xsara, starając się poprawić wizerunek samochodu oraz jego jednostki napędowe.
W segmencie kompaktowym Citroen nie był zbyt dużym graczem. Niemniej jednak, starał się przyciągnąć klientów, którzy oczekiwali czegoś więcej niż tylko czterech kółek i dachu nad głową. Postawił na design oraz poprawił techniczne walory pojazdu.
Podczas gdy nieodświeżona Xsara miała parę smukłych reflektorów, które pięknie wyglądały za dnia, ale nie oświetlały dobrze drogi w nocy, odświeżona wersja naprawiła jeden problem, ale wprowadziła inny. Nowy język wzornictwa francuskiego producenta wymusił zastosowanie wyższych, w kształcie łzy reflektorów. Może i nie były tak estetyczne jak wcześniejsze, ale przynajmniej lepiej sprawdzały się podczas jazdy nocą. Oprócz tego, producent zmienił zespół przedni, który zyskał nową osłonę chłodnicy, ale stracił światła przeciwmgielne. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód mógł mieć gumowe osłony w kolorze nadwozia lub w naturalnym kolorze. Z tyłu, światła cofania zyskały przyciemniane soczewki, które zlały się z tylnymi światłami. Wersja pięcio-drzwiowa pozostała, a design Kamm back był już znany, choć niezbyt doceniany.
Wewnątrz, główną różnicą była zmiana w systemie audio, który zyskał odtwarzacz CD oraz drewniane wstawki na desce rozdzielczej, centralnym panelu i konsoli środkowej, w zależności od poziomu wyposażenia.