Po sześciu latach obecności na rynku, Citroen wprowadził ostateczny lifting serii ZX, a oprócz pięciodrzwiowego hatchbacka i kombi, zmodernizowana została także wersja trzydrzwiowa.
Choć nie była to najbardziej pożądana wersja w ofercie ZX, to trzydrzwiowa wersja wciąż cieszyła się zainteresowaniem wśród młodszej generacji. Próbowała stanowić francuską alternatywę dla innych kompaktowych hatchbacków trzydrzwiowych produkowanych w Niemczech czy Włoszech.
Dział projektowy Citroena nie miał zbyt wiele pracy przy redesignie tej ostatecznej, zmodernizowanej wersji samochodu. Zachowano tę samą przednią część, wprowadzoną w 1994 roku, ale pomalowano ukryte klamki i lusterka. Nie zdecydowano się jednak na przyciemnienie słupka B, aby auto wyglądało jak prawdziwe coupe. Jednak dodanie aluminiowych felg i spojlera dachowego w sportowej wersji były dobrymi powodami, aby zwrócić uwagę na tego francuskiego hatchbacka.
Wnętrze wyposażono w nowe udogodnienia w wyższych wariantach. Takie rzeczy jak klimatyzacja, odtwarzacz kasetowy czy elektryczne szyby przestały być zarezerwowane tylko dla najdroższych wersji trzydrzwiowego ZX. Co więcej, wersja 16v otrzymała także kubełkowe fotele z wysokimi bocznymi podparciami.