Citroen po raz ostatni odświeżył linię ZX w 1996 roku, a wersja pięciodrzwiowa nadal pozostawała główną wersją sprzedawaną w segmencie kompaktnym.
Nawet po sześciu latach na rynku, ZX wciąż przyciągał klientów, jednak jego wygląd zaczynał tracić na atrakcyjności, gdy trend bio-designu zyskiwał coraz więcej zwolenników. Golf był samochodem, który trzeba było pokonać, a Opel również znajdował się w gronie zwycięzców sprzedaży. Wtedy Citroen dokonał ostatniego ruchu, dodając ostatnie szlify, które pomogły utrzymać świeżość wizerunku ZX.
Choć przód samochodu był nadal podobny do modelu z 1994 roku, jego ogólny wygląd zyskał na atrakcyjności dzięki pomalowaniu klamek i lusterek w kolorze nadwozia, tak jak reszta samochodu. Większość innych pojazdów na rynku, w tym Golf, miała te elementy w kolorze czarnym. W zależności od poziomu wyposażenia, występowały światła przeciwmgielne. Podobnie jak Opel/Vauxhall Astra, pięciodrzwiowa wersja miała trzy okna boczne, z mocno pochyloną linią dla ostatniego rzędu.
Samochód był bardzo zaawansowany jak na swoje czasy i miał nawet szyberdach, elektryczne okna oraz wspomaganie kierownicy w standardzie. Elektryczne okna i klimatyzacja były dostępne, a ponadto radioodtwarzacz kasetowy był standardem od drugiego poziomu wyposażenia. Citroen wprowadził ABS oraz poduszkę powietrzną dla kierowcy jako standardowe wyposażenie w wyższych wersjach, aby zwiększyć bezpieczeństwo.