DACIA 1300 Break 1972-1980

DACIA 1300 Break 1972-1980

Przejdź do galerii zdjęćDACIA 1300 Break 1972-1980

Opracowany na tej samej platformie co francuski Renault 12, Dacia 1300 break była pojazdem produkowanym na licencji w Europie Wschodniej, w Rumunii.

Podczas gdy kraje zachodnie koncentrowały się na silnych pojazdach, a rząd USA pracował nad umową CAFE, Europa Wschodnia próbowała budować własne samochody. Było to łatwiejsze dla Niemiec Wschodnich i Czechosłowacji, które miały już bogate doświadczenie w produkcji pojazdów, natomiast Rumunia była nowicjuszem w tej dziedzinie. Jej rząd zdecydował się na umowę z Renault (które było własnością państwa) i rozpoczął produkcję Renault 12 w fabryce, która została zbudowana do tego celu kilka lat wcześniej dla Renault 8.

Pierwszy sedan Dacia 1300 pojawił się na rynku w 1969 roku. Trzy lata później młoda marka zaczęła montować (z CKD) wersję kombi Renault 12. Posiadała ona te same poziome reflektory z zaokrąglonymi kątami oraz czarną kratkę ozdobioną kształtem tarczy na środku, gdzie producent umieścił swoje logo. Za tylnymi drzwiami, które Dacia przejęła z sedana, znajdował się kolejny panel szklany po bokach obszaru bagażowego. Z tyłu znajdowała się pochylona klapa, która kończyła sylwetkę pojazdu.

Wewnątrz zastosowano ten sam prosty design deski rozdzielczej, na której znajdowały się trzy wskaźniki przed kierowcą. Kierownica o dwóch ramionach nie miała przycisku klaksonu. Zamiast tego znajdował się on z boku, na słupku, co pozostało charakterystyczne dla marki aż do pojawienia się Dacia Logan dekady później.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.