W 1979 roku Dacia wprowadziła odświeżoną i ulepszoną wersję modelu 1300 opartego na Renault 12, czyli Dacię 1310. Model został zaprezentowany publiczności podczas rumuńskiej wystawy w Bukareszcie.
Dacia 1310 charakteryzowała się nowoczesnym wyglądem zewnętrznym i zaktualizowanym wnętrzem.
Przednia część samochodu została całkowicie przeprojektowana, a nowy model posiadał nową kratkę oraz cztery okrągłe reflektory. Z tyłu również zmieniono kształt świateł, a pokrywa bagażnika zyskała nowe ozdobne akcenty.
W wyższych wersjach wyposażenia Dacia 1310 oferowała radio, podgrzewane tylne szyby, lusterko zewnętrzne po prawej stronie oraz zagłówki.
Najbardziej luksusowa wersja zawierała elektryczne szyby, felgi aluminiowe oraz manualną skrzynię biegów z 5 biegami.
W mechanice wprowadzono ponad 56 aktualizacji, w tym nieco mocniejszy silnik o niższym zużyciu paliwa. Silnik o pojemności 1,3 litra rozwijał moc 56 KM.
Dacia 1310 była uważana za model przejściowy do tego, co miało stać się flagowym modelem Dacii, czyli Loganem.
Łącznie wyprodukowano 2.278.691 sztuk od 1979 do 2004 roku, a zaktualizowana wersja odniosła wielki sukces. Dacia 1310 była sprzedawana w innych krajach pod nazwą Dacia Denem.