DACIA 1310 Break 1984-1990

DACIA 1310 Break 1984-1990

Przejdź do galerii zdjęćDACIA 1310 Break 1984-1990

Po 25 latach od chwili, gdy z taśmy montażowej zjechał pierwszy Dacia 1300, rumuński producent samochodów wprowadził kolejną modernizację. Tym razem miała ona większe znaczenie.

Dzięki porozumieniu rządowemu, Renault sprzedało i pomogło Rumunii w produkcji modeli Renault 8 i 12. Pierwszy z nich szybko został porzucony, natomiast drugi był produkowany aż do 2004 roku. Licencja na produkcję Renault 12 wygasła w 1979 roku, ale Dacia kontynuowała ich wytwarzanie i modernizację. W wersji kombi, Dacia Break cieszyła się dużą popularnością dzięki swojej zdolności do przewożenia większych przedmiotów, nie tylko pasażerów.

W modernizacji z 1984 roku producent wprowadził czarny plastikowy grill z pochyloną przednią częścią, co nadawało mu bardziej aerodynamiczny wygląd. Dodatkowo, pod owiniętą plastikową zderzakiem zainstalowano osłonę, która zastąpiła starszy metalowy zderzak. Z tyłu zamontowano przekształcony zderzak, który pasował do stylizacji przedniego.

Wewnątrz, producent zainstalował całkowicie przeprojektowany kokpit. Nowa deska rozdzielcza miała dużą wajchę tachometru i prędkościomierza oraz wskaźniki poziomu paliwa, temperatury płynu chłodzącego, ciśnienia oleju i ładowania (amperomierz). W odróżnieniu od swojego poprzednika, model 1310 miał regulowane w pionie reflektory, co można było ustawiać z wnętrza samochodu. Ostatnią, ale nie mniej ważną zmianą, była przebudowa systemu wentylacji, chociaż nadal nie oferował klimatyzacji. Z tyłu producent nie zamontował zagłówków ani dzielonego tylnego siedzenia, które składało się w jednym kawałku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.