To była jedna z najstarszych rejestracji starych Renault 12 w wersji kombi na świecie.
Produkcja tego modelu trwała z różnymi aktualizacjami od 1979 roku: Dacia 1310 Break.
Pojazd produkowano w Europie Wschodniej, w Rumunii. Jego wygląd był jedynie nieznacznie zmieniany. W 1994 roku zyskał nowe reflektory, które pochodziły z Oltcit (Citroen Axel) produkowanego również w Rumunii. Przyjęto nowy wzór grilla z czarnymi poziomymi żebrami. Ostry design zmiękczony został tu i ówdzie zaokrąglonymi krawędziami i drobnymi detalami. Czarną klamkę, znajdującą się na równi z nadwoziem, wykonano z materiałów plastikowych.
Samochód miał okna ręcznie otwierane, a w standardowym modelu nie było centralnego zamka. Kierowca miał pełną kontrolę nad wspomaganiem kierownicy. Pojazd był wyposażony w przednie hamulce tarczowe i tylne bębnowe. Zawieszenie stanowił przestarzały, niezależny system z przodu oraz półsztywny most z tyłu. Fabryka nie oferowała systemu audio, ale była to opcja dla dealerów. Samochód nie miał felg z lekkich stopów. W zestawie wskaźników Dacia 1410 znajdowało się wiele informacji dla kierowcy na analogowych tarczach. Oprócz obrotomierza i prędkościomierza, pokazywał poziom paliwa, temperaturę płynu chłodzącego, ciśnienie oleju i ładowanie akumulatora.