DACIA 1325 Liberta 1990-1996

DACIA 1325 Liberta 1990-1996

Przejdź do galerii zdjęćDACIA 1325 Liberta 1990-1996

Dacia 1325 zyskała nazwę „Liberta” (Wolność) po Rewolucji Rumuńskiej w 1989 roku. Był to pierwszy prawdziwy hatchback stworzony przez Dacię.

W ostatnich latach komunistycznych rumuński producent samochodów Dacia starał się poprawić swoją ofertę przy ograniczonych zasobach. Zespół projektowy i inżynieryjny stworzył dwa nowe nadwozia o nazwach CN1 i CN2. CN1 miał dłuższy tył, natomiast CN2 charakteryzował się nowoczesnym wyglądem z wyższym tyłem i krótszą klapą. Był to znacznie bardziej atrakcyjny pojazd niż starszy, przebrandowany Renault 12, który był produkowany i sprzedawany przez trzy dekady pod marką Dacia 1410.

Przód samochodu miał prostokątne reflektory oraz plastikowy grill z poziomymi żebrami między nimi. Czarny, okrągły zderzak z osłoną był standardem, a opcja zderzaka w kolorze nadwozia nie była dostępna. Dacia użyła tego samego czarnego plastiku do wykonania chowanych klamek drzwi i lusterek. Z tyłu, nagłe zakończenie nachylonej klapy nawiązywało do modeli Audi Avant, ale w wschodnioeuropejskim stylu.

Wewnątrz znajdował się nowy kokpit z wyższą centralną konsolą. W przeciwieństwie do poprzednich modeli Dacii, miał więcej wentylacji i większą schowek na rękawiczki. Zestaw wskaźników wyświetlał różne informacje dotyczące ciśnienia oleju, amperomierza i temperatury oleju, oprócz standardowych prędkościomierza, obrotomierza, wskaźnika poziomu paliwa i temperatury płynu chłodzącego. Tylna kanapa była składana w jednym kawałku.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.