Dacia oficjalnie powróciła na rynek pickupów z wersją bazującą na popularnym modelu Duster. Choć nie był to duży krok, to jednak sygnał, że firma zamierza zwiększyć swoje zainteresowanie segmentem lekkich pojazdów użytkowych.
Rumuński producent samochodów stworzył rodzinę pojazdów typu pickup z konfiguracjami kabin jedno- i dwuosobowych, zanim Renault go przejęło. W ofercie znajdował się również pickup z napędem 4×4, jednak po zakupie przez francuską firmę, wszystkie te modele zniknęły. Później zaproponowano Logan z ładownią z tyłu. Dla pierwszej generacji Duster, zrealizowano transformację 500 jednostek na pickup. Jednak w 2020 roku Dacia wprowadziła swoją wersję, opartą na drugiej generacji małego SUV-a.
Pickup Duster charakteryzował się tym samym projektem przedniej części jak reszta rodziny Duster, ale z czarnym dolnym zderzakiem. Po krótkiej kabinie z grubym słupkiem B, inżynierowie zainstalowali ładownię z tylną klapą. Tylnie światła pochodziły z pozostałych modeli SUV-a. Czarne plastikowe wykończenie łączyło suwane nadkola z panelem drzwiowym na przednich błotnikach.
Wnętrze Duster Pickup oferowało dwa standardowe fotele z reszty gamy oraz identyczną deskę rozdzielczą. W zestawie wskaźników projektanci umieścili te same analogowe tarcze oraz mały wyświetlacz LCD do komputera pokładowego.