Po ośmiu latach na rynku, Logan wreszcie doczekał się następcy, który rozwiązał większość problemów występujących w pierwszej generacji tego samochodu.
W 2012 roku Dacia zaprezentowała drugą generację Logana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Europa już znała tę markę i nazwę, ponieważ dobrze sprzedawała się podczas światowego kryzysu finansowego w 2008 roku. Co więcej, producent samochodów wsłuchał się w potrzeby swoich klientów i wprowadził więcej funkcji oraz udogodnień do tego modelu.
Nie płacenie zespołowi projektowemu za zewnętrzny design z kieszonkowego okazało się trafionym posunięciem, a druga generacja Logana zyskała bardziej atrakcyjny wygląd. Reflektory zostały lekko pochylone, a kratka z dwoma żebrami ozdobiona chromowanymi elementami. Dodatkowo zarówno przednie, jak i tylne błotniki miały muskularny kształt dzięki poszerzonej konstrukcji. Rączki drzwi i osłony lusterek były w kolorze nadwozia, co nadawało nowocześniejszy wygląd.
Niektóre z najważniejszych ulepszeń dotyczyły wnętrza samochodu, które oferowało miejsce dla pięciu dorosłych pasażerów oraz tylną kanapę dzieloną w proporcjach 60/40. Mimo to, przednie siedzenia nadal były płaskie i pokryte tanim materiałem. Na desce rozdzielczej Dacia zdecydowała się na nowy design z organicznymi kształtami i srebrnymi wykończeniami. Dodatkowo, jako opcję, rumuński producent zaoferował system infotainment z ekranem dotykowym na centralnej konsoli. Mimo że nie był zamontowany w najdogodniejszej pozycji, i tak stanowił poprawę w porównaniu do poprzedniej generacji Logana.
Pod maską producent polegał na silnikach pochodzących od Renault, zarówno benzynowych, jak i turbo-diesel. Wszystkie wersje przekazywały moc na przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Później Dacia wprowadziła opcję automatycznej skrzyni biegów, jednostopniowej, zrobotyzowanej, opracowanej we własnym zakresie.
Nowa tożsamość stylistyczna marki Dacia, nadwozie Nowego Logana jest bardziej dynamiczne, z płynniejszym kształtem z przodu. Nowe podejście do stylizacji jest najbardziej widoczne w grillu i reflektorach, które mają bardziej wyrazisty design wspólny dla wszystkich trzech nowych modeli. Tył jeszcze bardziej podkreśla solidny charakter Logana z nowymi światłami i designem, który ukazuje przestronność pojazdu. Ulepszony wygląd nadaje Nowemu Loganowi harmonijny wygląd i dodatkową dawkę elegancji.
Przestronność za rozsądne pieniądze
Nowy Logan pozostaje prawdziwym samochodem rodzinnym, zapewniającym najwyższy komfort i praktyczność dla pięciu dorosłych osób. Wciąż oferuje imponującą przestronność za przystępną cenę. Najtańszy samochód w Europie zapewnia pasażerom miejsce na kolana wynoszące 178 mm oraz bagażnik o pojemności 510 dm3 VDA przy złożonych siedzeniach – co stanowi nieosiągalny wynik w tym segmencie. Nowy model wyposażony jest w tylną kanapę o proporcjach 60/40, w zależności od wersji wykończenia.
Dzięki Nowemu Loganowi, Nowemu Sandero i Nowemu Sandero Stepway, stylizacja Dacii staje się bardziej wyrazista i ekskluzywna
Nowa tożsamość projektowa Dacii podkreśla jakość i siłę. Trzy odnowione modele dzielą ten sam harmonijny przód, promieniujący na zewnątrz od logo Dacii w grillu. Design dużych reflektorów i grilla nadaje samochodom bardziej ekspresyjną twarz.
Z profilu proporcje nadwozia do przeszklonych powierzchni podkreślają wrażenie solidności, wspierane przez rzeźbioną linię talii, bardziej wyraziste nadkola i boki, które można znaleźć w każdym nowym modelu.
Większa atrakcja wewnątrz
Trzy nowe modele posiadają nową ciemną desę lub dwu-tonową tablicę (w zależności od modelu i wersji), mieszczącą nowoczesne i kompleksowe wskaźniki, z okrągłymi tarczami otoczonymi chromem oraz funkcjonalnymi kontrolkami nowej generacji.
Otoczenia wentylacji, logo na kierownicy oraz oznaczenie dźwigni zmiany biegów są wykończone chromem (w zależności od poziomu wyposażenia). Centralna deska jest podkreślona kolorowym wykończeniem koła (w zależności od wykończenia), które pasuje do uchwytów drzwi i pasków design w kierownicy.
Jakość estetyczna została podniesiona dzięki przemyślanemu doborowi materiałów i lepszemu spasowaniu.
Silnik benzynowy: TCe 90
Po raz pierwszy Nowy Dacia Logan i Nowy Dacia Sandero są dostępne z silnikiem TCe 90, nowym symbolem doskonałości jednostek napędowych grupy Renault. Ten wyjątkowy silnik łączy przyjemność prowadzenia z komfortem i kontrolowanym zużyciem paliwa (54.3 mpg) oraz emisją CO2 (120 g/km), co obniża koszty eksploatacji.
Wyposażony w najnowsze technologie i techniki downsizingu, TCe 90 to trzycylindrowy, 898 cm3 turbodoładowany silnik benzynowy. Dzięki ultra-niskiej inercji turbosprężarki oraz zmiennej temperaturze zaworów, generuje moc 66 kW (90 hp) przy 5,250 obr./min i moment obrotowy 135 Nm przy niskich prędkościach silnika (90% momentu dostępne od 1,650 obr./min), co czyni go dynamicznym i responsywnym urządzeniem o płynnej akceleracji. Umożliwia kierowcom uzyskanie najlepszego w swojej klasie balansu między osiągami a zużyciem paliwa.
Silnik benzynowy: 1.2 16v 75 (Euro 5)
Ten silnik o pojemności 1,149 cm3, rozwijający 55 kW (75 hp), jest imponującym uniwersalnym rozwiązaniem zarówno w mieście, jak i na otwartej drodze. Zużycie paliwa wynosi imponujące 47.8 mpg przy emisji CO2 wynoszącej 137 g/km w Nowym Dacia Logan i Nowym Dacia Sandero. Silnik 1.2 16V 75 jest również dostępny w wersji LPG dla niższych kosztów eksploatacji oraz jedynie 125 g/km CO2 (w trakcie homologacji, niedostępny w Wielkiej Brytanii).
Silnik diesla: dCi 75 i 90 (Euro 5)
Znany ze swojej przyjemności z jazdy, niezawodności i poszanowania środowiska, silnik 1.5 dCi jest dostępny w wersjach 55 kW (75 hp) i 66 kW (90 hp). Dzięki wzrostowi momentu o 20 Nm – 200 Nm momentu przy 1,750 obr./min dla jednostki 75 hp i 220 Nm przy 1,750 obr./min dla jednostki 90 hp – silnik 1.5 dCi jest responsywny nawet przy najniższych prędkościach obrotowych. Te osiągi idą w parze z jednymi z najniższych wskaźników zużycia paliwa w swoim segmencie, wynoszącymi 74.3 mpg, przy emisji CO2 wynoszącej 99 g/km dla Nowego Logana i Sandero, w cyklu mieszanym, co stanowi spadek o 5 g. Oba silniki noszą naturalnie znak Dacia eco2.
Nowy Dacia Sandero Stepway: TCe 90 i dCi 90
Wyposażony w TCe 90, najnowszy przykład mechanicznej wiedzy grupy, Nowy Sandero Stepway zużywa 52.3 mpg przy emisji CO2 wynoszącej 125 g/km.
Wersja dCi 90 nosi oznaczenie Dacia eco² w uznaniu za niski poziom zużycia (68.9 mpg) i emisji (105 g/km) w cyklu mieszanym.
Dacia Plug&Radio
Nowy Logan, Sandero i Sandero Stepway są dostępne z multimedia Dacia Plug&Radio. Plug&Radio składa się z szerokiego ekranu oraz odtwarzacza CD kompatybilnego z MP3, plus technologia Bluetooth®, gniazda audio i porty USB, oraz przyciski na kierownicy. Dzięki technologii Bluetooth® kierowcy mogą prowadzić rozmowy bez użycia rąk, synchronizując książkę kontaktów i historię połączeń, a także słuchać ulubionych utworów przez audio streaming przez głośniki samochodowe.
System multimedialny MEDIA NAV
Po debiucie w Dacii Lodgy i Dokker, MEDIA NAV jest dostępny we wszystkich trzech nowych modelach. Prosty i intuicyjny system, zainstalowany w centralnej desce, obejmuje nawigację, radio, łączność Bluetooth® oraz audio streaming, wszystko sterowane poprzez 7-calowy (18 cm) ekran dotykowy. Nawigacja w systemie jest łatwa, za pośrednictwem strony Menu. Pasażerowie mogą podłączyć swoje urządzenia mobilne przez porty USB i gniazda audio, umieszczone na centralnej desce dla ułatwienia dostępu i ergonomii, i odtwarzać je za pomocą dotykowych kontrolek na ekranie lub przycisków na kierownicy.
Intuicyjny ekran dotykowy oferuje grafikę 2D i „Birdview” (3D). Klienci mogą aktualizować i dodawać zawartość mapującą za pomocą gniazda USB i strony internetowej Naviextra.
Ogranicznik prędkości/automatyczny tempomat i czujniki parkowania z tyłu
System automatycznego tempomatu – nowość w ofercie Dacii – będzie dostępny (w zależności od wersji) w Nowym Logan i Sandero, obok ogranicznika prędkości. Czujniki parkowania z tyłu są teraz dostępne w zależności od poziomu wyposażenia.
Bezpieczeństwo pasywne
Aby maksymalnie chronić pasażerów, Nowy Dacia Logan, Sandero i Sandero Stepway korzystają z całego doświadczenia inżynierów Renault w zakresie bezpieczeństwa. Pas bezpieczeństwa wyposażony jest w skalibrowane ograniczniki obciążenia dla ochrony klatki piersiowej w przypadku uderzenia. Trzy modele mają także punkty mocowania Isofix w dwóch tylnych bocznych siedzeniach, co umożliwia łatwą i w 100% bezpieczną instalację fotelików dziecięcych. Każdy poziom wyposażenia ma w standardzie poduszki powietrzne z przodu i po bokach dla kierowcy i pasażera oraz ESC.
Szeroka gama akcesoriów
Dacia proponuje szeroką gamę akcesoriów do codziennego użytku w celu dodatkowej personalizacji, w tym listwy boczne, dywaniki, zawieszki na zagłówki i siatki do bagażnika. Weekendowe wypady i wakacje nigdy nie były łatwiejsze dzięki bagażnikowi dachowemu, uchwytowi na narty, hakowi holowniczemu, uchwytowi na rowery i przenośnej lodówce. Klienci mogą również dostosować swoje Dacia za pomocą pasków dekoracyjnych, ekskluzywnych felg i osłon reflektorów przeciwmgłowych.
Przestronność i pojemność ładunkowa z wyższej klasy
Wymiary wewnętrzne i zewnętrzne trzech nowych modeli są tak hojne jak nigdy dotąd, godne klasy wyższej. Przestronność w tylnej części Nowego Sandero wynosi 1436 mm, co zapewnia wystarczająco miejsca dla trzech dorosłych lub umożliwia zamontowanie trzech fotelików dziecięcych.
Pojemność bagażnika, wynosząca 510 dm3 VDA w Nowym Logan, (320 dm3 VDA w Sandero), pozostaje nieosiągalna jak na tę cenę i kompaktowe wymiary zewnętrzne pojazdu. Funkcjonalność i wszechstronność pozostają również mocnymi punktami, dzięki tylnej kanapie dzielonej w proporcjach 60/40.
Kabina została wzbogacona o dodatkowe miejsce do przechowywania, w tym centralną skrzynkę na drobiazgi. Miejsca do przechowywania w przednich i tylnych drzwiach są wystarczająco duże, aby pomieścić butelkę 1.5 litra i butelkę 0.5 litra.
Komfort jazdy i efektywność
Jak wszystkie modele w ofercie Dacii, Nowy Logan, Sandero i Sandero Stepway mają doskonały prześwit, co pozwala im radzić sobie w trudnych warunkach drogowych. Oferują również mocne zabezpieczenia podwozia, co zapewnia imponujące osiągi na nieutwardzonych drogach.
Komfort akustyczny również został poprawiony dzięki dodatkowej izolacji w komorze silnika i kontrolowanej akustyce drogi.
Dacia, niezawodna marka, która idealnie odpowiada potrzebom klientów
Klienci Dacii mają proste i jasno określone potrzeby. Szukają przestronnych, prostych i niezawodnych pojazdów, które są inteligentne i przystępne cenowo. Oferta Dacii jest praktyczna i doskonale odpowiada oczekiwaniom swoich klientów.
Posiadający coraz szerszą gamę pojazdów (Logan, Logan MCV, Sandero Stepway, Duster, Lodgy, Dokker, Dokker Van), Dacia osiąga wyjątkowe wyniki jakościowe. W najnowszych wynikach ADAC z 2012 roku, renomowanej niemieckiej organizacji, niezawodność pojazdów Dacia ciągle rośnie od trzech lat, a Sandero zajmuje czwarte miejsce w swojej kategorii. W lutym, marka zdobyła pierwsze miejsce w niezawodności w badaniu przeprowadzonym wśród 30,000 klientów przez organizacje konsumenckie w Belgii, Francji, Hiszpanii, Włoszech i Portugalii.
Dacia produkuje trwałe i niezawodne samochody, zdobywając zaufanie klientów
Pojazdy Dacia, podobnie jak Renault, są testowane w najtrudniejszych warunkach. Oprócz tradycyjnych testów na stanowisku, grupa Renault poddaje pojazdy wymagającym testom w rzeczywistych warunkach, aby potwierdzić ich trwałość. Logan, na przykład, był testowany na dystansie 1.9 miliona kilometrów. Samochody Dacia są projektowane od samego początku z myślą o sprzedaży na rynkach międzynarodowych, zwłaszcza w krajach rozwijających się. Opracowywane są według rygorystycznych specyfikacji, aby dostosować się do różnorodności warunków drogowych i pogodowych w tych krajach.
Wszystkie modele Dacii objęte są trzyletnią gwarancją producenta na 60,000 mil, z serwisem w każdej stacji dealerskiej w sieci oraz ekspertami napraw. Gwarancja ma na celu pozyskanie nowych klientów, zwiększenie świadomości marki oraz budowanie zaufania w relacji z klientami.
Dacia korzysta z jakości eksperckiej Renault, które stało się wiodącym producentem samochodów pod względem niezawodności, w dużej mierze dzięki globalnej polityce jakości grupy wprowadzonej w 2003 roku.
Dacia opiera się na wiedzy grupy Renault i standardach procesów