DACIA Logan 2004-2008

Dacia Logan była pierwszym samochodem wyprodukowanym przez Renault od podstaw. Wokół tego pojazdu narosło wiele kontrowersji, ponieważ był to tani model, ale nie oferował zbyt wielu funkcji ani wysokiej jakości materiałów.

Powodem, dla którego Logan sprzedawał się tak dobrze, była oczywiście jego cena. Wiele osób decydowało się na nowy samochód z częściami zamiennymi, które były tanie i łatwe do wymiany. Logan reprezentował prostotę dla mas.

Bagażnik miał akceptowalną pojemność wynoszącą 510 l, a sama kabina była przestronna dzięki kształtowi samochodu, oferując wystarczająco dużo miejsca na nogi i głowę dla 4 pasażerów.

Samochód był dostępny z 3 silnikami benzynowymi oraz 1 silnikiem diesla, które rozwijały moc 65, 70 lub 85 KM. Silniki benzynowe to 1.2-litrowy o mocy 75 KM, 1.4-litrowy również o mocy 75 KM oraz 1.6-litrowy MPI produkujący 95, 100 lub 105 KM. Silnik o mocy 105 KM radził sobie całkiem dobrze, a w połączeniu z mniejszą wagą samochodu jego osiągi były porównywalne z osiągami BMW E46 z silnikiem 2.0. Wszystkie silniki były sparowane z 5-biegową manualną skrzynią biegów.

Aby utrzymać niską cenę, niegalwanizowana karoseria Logana rdzewiała dość szybko, a dodatkowo można go było kupić bez ABS, klimatyzacji, elektrycznych szyb i wspomagania kierownicy.

Logan nie był jednym z najbezpieczniejszych samochodów na drogach i zdobył tylko 3 gwiazdki w teście zderzeniowym EURONCAP.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.