DACIA Logan 2016-2020

Dacia Logan to pojazd stworzony z myślą o rodzinach, produkowany przez francuskiego producenta Renault we współpracy z rumuńską spółką córką Dacia.

O pierwszej generacji Logana mówi się, że zadebiutowała w 2004 roku, a model z 2016 roku był częścią drugiej generacji, będąc jedynie odświeżoną wersją.

Logan zyskał popularność jako prosty, niezawodny i wytrzymały samochód. Jego głównym celem było przewożenie ludzi z punktu A do B.

Logan był dostępny w wersji sedan, MCV lub furgon, aby sprostać różnym potrzebom. Najczęściej kupowali go klienci z ograniczonym budżetem, pracownicy lub jako samochody taxi.

W 2016 roku Dacia wprowadziła swoją pierwszą automatyczną skrzynię biegów, nazwaną Easy-R.

Pod względem designu, nowy sedan Logan miał odświeżone wnętrze i nadwozie, co sprawiło, że stał się bardziej atrakcyjny dla kupujących.

Zmiany obejmowały przeprojektowane reflektory i światła tylne, a także LED-owe światła dzienne, które miały „wzór czterech ułożonych prostokątów”, jak informuje Dacia.

Zarówno przedni, jak i tylny zderzak zostały przeprojektowane, aby nadać pojazdowi bardziej muskularny wygląd.

Wnętrze Logana było bardzo przestronne, z dobrą pozycją kierowcy, wygodnymi siedzeniami i intuicyjnymi, prostymi kontrolkami. Mimo że plastik użyty do deski rozdzielczej i wykończeń drzwi był twardy, całość wyglądała świeżo.

Zaskakująco, przestrzeń bagażowa była ogromna. Więc jeśli myślisz o zabraniu połowy swojego domu ze sobą, nie ma z tym problemu. Obszar ładunkowy miał pojemność 510 L.

Podstawowa wersja Logana, zaprojektowana jako samochód dla ludzi, kosztowała nieco ponad 13 000 dolarów, z większością opcji w standardzie.

1. CO NOWEGO NA TARGACH MOTORYZACYJNYCH W PARYŻU 2016

Dacia odświeżyła design swoich czterech flagowych modeli: Logana, Logana MCV, Sandero oraz Sandero Stepway. Oferowane są różnorodne opcje silnikowe (w tym nowy SCe 75), a także wybór skrzyń biegów oraz nowe, przystępne opcje wyposażenia. W międzyczasie Duster może być po raz pierwszy wyposażony w automatyczną skrzynię biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, co przekłada się na jeszcze większą przyjemność z jazdy.

1.1 Nowy Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway … zawsze więcej!

Dacia odświeżyła zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny design swoich czterech flagowych modeli, czyli Logana, Logana MCV, Sandero i Sandero Stepway. Te zmiany odzwierciedlają nową, bardziej wyrazistą i nowoczesną sygnaturę świetlną Dacii.

Stylizacja zewnętrzna: jeszcze bardziej nowoczesna i atrakcyjna

Design Dacii jest w ruchu. Modele prezentują nową sygnaturę świetlną z przodu i z tyłu[1], co nadaje im jeszcze bardziej dynamiczny i nowoczesny wygląd. Zmieniono projekt przednich i tylnych świateł. Przednie światła LED do jazdy dziennej mają kształt czterech ułożonych w stos prostokątów.

Tylny sygnalizator świetlny oparty jest na czterech podświetlonych kwadratach.

Nowy Logan, nowy Logan MCV oraz nowy Sandero mają nowoczesny design przedniego zderzaka, z detalami w kolorze chromu na kracie wlotu powietrza. Design przednich i tylnych zderzaków[2] został przepracowany, aby podkreślić silną postawę modeli.

Te zmiany w designie szczególnie mocno widać w nowym Sandero Stepway. Ten model zyskał nową tożsamość wizualną, inspirowaną projektami Dacii Duster. Krata elegancko łączy czarne tonacje zderzaka z chromowanymi detalami, co nadaje jeszcze bardziej dynamicznego charakteru przodowi pojazdu.

Z tyłu chromowana końcówka wydechu podkreśla mocny, gotowy do działania charakter auta.

Na koniec, oferta marki dotycząca obręczy kół i felg została zaktualizowana (w zależności od rynków i modeli).

Wnętrze podnoszące status

Kabiny nowych modeli także zostały ulepszone, w tym bardziej eleganckie, nowoczesne satynowe wykończenie chromowanych detalów wokół wentylacji, listwy wykończeniowej i konsoli centralnej. Nowa, czteroramienna kierownica ma wbudowany klakson na środku i dumnie prezentuje logo Dacii. Kierownica w wersjach high-end wyróżnia się ekskluzywnym wykończeniem Soft Feel, które jest zarówno trwałe, jak i przyjemne w dotyku.

W nowym Sandero Stepway klamki wewnętrznych drzwi są teraz pokryte chromem. Modele w całej gamie oferują nowe materiały tapicerskie o teksturze i wzorach, które dają świeższe wrażenia i poczucie komfortu. Tapicerka nowego Sandero Stepway zawiera 3D plecionkę dla większego poczucia głębi, wzmocnioną przez przeszycia.

Jeszcze lepiej wyposażone, ale wciąż w przystępnej cenie

Nowy Logan, nowy Logan MCV, nowy Sandero oraz nowy Sandero Stepway wyposażone są w nowe systemy wspomagające kierowcę, które ułatwiają prowadzenie. Kamera cofania (w zależności od wersji) oraz asystent ruszania pod górę ułatwiają manewrowanie, a na podstawie opinii klientów Dacia przeniosła przełączniki elektrycznych szyb na panele drzwiowe. Przełącznik szyby w drzwiach kierowcy ma funkcję „one-touch”, a komfort zwiększa składany podłokietnik wbudowany w fotel kierowcy (w zależności od wersji).

Kabina jest tak przestronna jak zawsze i jeszcze bardziej praktyczna dzięki licznym schowkom, w tym przedniemu schowkowi na telefon komórkowy oraz tacy po bokach konsoli na drobne przedmioty. Nowy projekt konsoli centralnej zawiera uchwyt na butelki z tyłu. Nowością jest także gniazdo zasilania 12V, które pozwala pasażerom z tyłu ładować urządzenia mobilne.

Nowy silnik, SCe 75

Od momentu wprowadzenia na rynek dostępnych jest siedem różnych zespołów napędowych, w tym nowy, zgodny z normą Euro6, SCe 75. Jednostka o mocy 75 koni mechanicznych, trzycylindrowa, o pojemności 1.0 litra skorzystała z doświadczenia Renault. Efektem jest oszczędność emisji CO2 i zużycia paliwa o niemal 10%[3].

Dacia oferuje szeroki wachlarz kombinacji silników i skrzyń biegów:

– Benzynowe: SCe 75 / TCe 90 z systemem Stop&Start (S&S) / TCe90 S&S LPG / TCe 90 S&S połączone z automatyczną skrzynią Easy-R.

– Dieslowe: dCi 75 S&S / dCi 90 S&S z manualną skrzynią biegów lub zautomatyzowaną skrzynią Easy-R.

1.2 Duster teraz dostępny z automatyczną skrzynią biegów Efficient Dual Clutch (EDC) dla jeszcze przyjemniejszej jazdy

Jazda stała się prosta, spokojna i łatwa

Po raz pierwszy Duster dostępny jest z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, która łączy komfort i płynność pracy skrzyni automatycznej z oszczędnością paliwa i niską emisją CO2, podobną do tej, jaką oferuje manualna skrzynia.

Skrzynia EDC sprawia, że kierowca nie musi już wciskać sprzęgła ani zmieniać biegów, co czyni jazdę zarówno prostszą, jak i bardziej relaksującą, bez szarpania.

EDC zawiera asystenta ruszania pod górę. Podczas ruszania na stoku, jednostka sterująca EDC trzyma hamulce przez wystarczająco długi czas, aby kierowca mógł dodać gazu, zanim pojazd zacznie się cofać. Duster z przekładnią EDC to wersja 4×2 z silnikiem dCi 110 S&S.

NOWY POZIOM WYPOSAŻENIA: DUSTER BLACK TOUCH

Na wybranych rynkach Dacia oferuje nowy poziom wyposażenia Duster Black Touch[4], dla prawdziwego stylu high-end. Sportowy i elegancki, wszechstronny SUV Dacii nie umknie uwadze.

Ta nowa wersja cechuje się błyszczącą czarną kratką z dopasowanymi obudowami lusterka bocznego, a także satynowym wykończeniem chromu wokół świateł przeciwmgielnych, 16-calowymi czarnymi felgami w efekt diamentu oraz czarnymi słupkami drzwiowymi. Duster Black Touch pozostaje wierny swojej SUV-owej tradycji, z osłonami podwozia z przodu i z tyłu oraz belkami dachowymi, wszystko wykończone satynowym chromem.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.