DACIA Logan MCV 2013-2016

DACIA Logan MCV 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćDACIA Logan MCV 2013-2016

W 2013 roku rumuński producent samochodów wprowadził radykalne zmiany w modelu Logan.

Logan MCV został wyposażony w zupełnie nowy silnik oraz poprawiony poziom komfortu.

Nowy model miał odświeżony design, który uczynił go bardziej atrakcyjnym, a nawet wnętrze zostało zmodernizowane poprzez dodanie wyświetlacza dotykowego, którego brakowało w poprzednich wersjach.

Zaskakująco, nowy Logan MCV oferował wybór dwóch doładowanych silników, jednym z nich był silnik o pojemności 0,9 litra, który rozwijał moc 90 KM. Nawet z tym małym silnikiem, Logan mógł pomieścić 5 pasażerów i miał dużą pojemność bagażnika wynoszącą 573 litry.

Podczas gdy MCV zaprojektowano z myślą o łatwym przewożeniu przedmiotów, małe silniki mogły wydawać się osłabione podczas dłuższych podróży, dlatego klienci mogli wybrać opcję z silnikiem diesla.

Logan nigdy nie był zaprojektowany jako luksusowy pojazd oferujący najwyższej klasy technologie czy komfort, jednak w swojej cenie dostarczał więcej, niż można było się spodziewać. Był łatwy w prowadzeniu i utrzymaniu, a przy tym zapewniał dobrą bezpieczeństwo.

Pomijając fakt, że silniki mogły wydawać się nieco słabe, Logan spełniał swoją rolę, służąc osobom o ograniczonym budżecie.

Silniki były połączone z 5-biegową manualną skrzynią biegów, a automatyczna skrzynia biegów nie była dostępna.

Kolejnym powodem, dla którego Logan był tak uwielbiany, była jego oszczędność paliwa, dzięki czemu charakteryzował się świetnym zużyciem paliwa.

Po nowym Dacia Logan, nowym Sandero i nowym Sandero Stepway, Dacia kontynuuje dobrą passę z nowym Dacia Logan MCV, dużym kombi w przystępnej cenie.

Po modelach Lodgy, modułowym MPV na 5/7 miejsc oraz Dokker, pięcioosobowym samochodzie użytkowym, nowy Logan MCV dodatkowo potwierdza wiarygodność Dacii w segmencie przestronnych, praktycznych pojazdów.

To przestronne kombi dla pięciu osób jest zaprojektowane z myślą o kierowcach szukających komfortowego, praktycznego i pojemnego samochodu (zarówno pod względem przestrzeni dla pasażerów, jak i bagażnika) do codziennego użytku oraz na wypady. Jego atrakcyjny design i nowoczesne funkcje sprawiają, że stanowi wartościowy dodatek do najnowszej generacji samochodów Dacia.

Książka zamówień na Dacia Logan MCV w Wielkiej Brytanii zostanie otwarta w kwietniu 2013 roku, a pierwsze dostawy rozpoczną się w lipcu.

Solidny i atrakcyjny design

Nowy Dacia Logan MCV charakteryzuje się nową tożsamością designu Dacii, skoncentrowaną na sile i solidności.

Nowy Logan MCV wyróżnia się atrakcyjnym wyglądem oraz oferuje najwyższą w swojej klasie pojemność ładunkową (bagażnik o pojemności 573 litrów przy siedzeniach na miejscu i 1518 litrów przy złożonych) oraz przestronne wymiary (4,49 metra długości, o 430 mm więcej niż nowy Sandero), z możliwością przewożenia przedmiotów o długości do 2,7 m. Jest to więc Max Capacity Vehicle (MCV), co odpowiada jego nazwie, z elastycznym i przestronnym wnętrzem, wszystko w cenach samochodów miejskich.

„Nowy Logan MCV ma bardziej dynamiczny wygląd, na przykład dzięki lekko pochylonej tylnej szybie, a w profilu bocznym można dostrzec stylowe akcenty, wspólne z Lodgy i Dusterem. Nowy design plasuje Logan MCV w nowoczesnych trendach stylu, ale bez kompromisów w zakresie przestronności wnętrza. To duży samochód i z dumą można to powiedzieć!” – David Durand, dyrektor ds. projektowania programu wstępnego

Z zewnątrz nowy Dacia Logan MCV ma energetyzujący wygląd, a takie cechy jak relingi dachowe wyrażają siłę i energię. Czarne maski nad tylnymi lampami podkreślają wrażenie przestronności i solidności.

Przestronne, funkcjonalne, racjonalne wnętrze

Jeśli nowy Dacia Logan MCV wygląda z zewnątrz na surowy i solidny, to wrażenie jest kontynuowane we wnętrzu, które charakteryzuje się wysokim poziomem postrzeganej jakości. Zespół projektowy Dacii szczególną uwagę poświęcił zapewnieniu, że wnętrze nowego Logana MCV spełnia oczekiwania klientów w zakresie użyteczności. Pozycja siedząca jest komfortowa, z w pełni regulowanym fotelem kierowcy i kierownicą (w niektórych wersjach). A układ przestrzenny podporządkowany jest zdrowym zasadom ergonomii, z wszystkimi kontrolkami łatwo dostępnymi na kierownicy lub w jej najbliższym sąsiedztwie.

Układ wnętrza jest przemyślany, oferując nie mniej niż 16 litrów poręcznych i dostępnych schowków, takich jak schowki w drzwiach przednich i tylnych, wnęki i półka do przechowywania na górze deski rozdzielczej. Pokrywa bagażnika (w niektórych wersjach) posiada sztywną górną część z dodatkowymi możliwościami przechowywania w środku. Łatwy w użyciu tylny ławka dzielona 2/3-1/3, standard w wszystkich wersjach, zapewnia maksymalną wszechstronność.

Więcej funkcji, ta sama cena

Zawsze wierna obietnicy Dacii oferowania więcej za mniej, nowy Logan MCV wprowadza wszystkie nowe funkcjonalne, łatwe w użyciu i 100% użyteczne wyposażenie, które pojawiło się w modelach Lodgy, Dokker, nowym Logan i nowym Sandero.

Media Nav (dostępne w wybranych wersjach) to w pełni zintegrowany system multimedialny z dużym 7-calowym ekranem dotykowym oraz intuicyjnym menu na stronie głównej, które umożliwia bezproblemową nawigację po wielu użytecznych funkcjach systemu, w tym technologią Bluetooth® oraz nawigacją satelitarną z wyświetlaczem 2D i 3D (widok ptaka). Osobiste urządzenia można łatwo podłączyć do portu USB lub gniazda na desce rozdzielczej.
Dacia Plug&Radio (dostępne w wybranych wersjach) to proste i bardzo wydajne rozwiązanie multimedialne, z wyświetlaczem umieszczonym na desce rozdzielczej, pokazującym trzy linie informacji. Dacia Plug&Radio obejmuje radio, odtwarzacz CD kompatybilny z MP3, technologię Bluetooth® oraz porty USB i gniazda na desce rozdzielczej.
Tempomat z ogranicznikiem prędkości (w niektórych wersjach), z kontrolą na kierownicy dla obu funkcji i ustawianiem prędkości.
Tylne czujniki parkowania (w wybranych wersjach), z czujnikami w tylnym zderzaku, ostrzegającymi kierowcę o zbliżaniu się do przeszkody.
Wspomaganie kierownicy, standard w wszystkich wersjach, dla zwiększonego komfortu i przyjemności z jazdy.

Nowe silniki, dla jeszcze lepszego stosunku ekonomiczności do wydajności

Podobnie jak nowy Logan i nowe Sandero, nowy Logan MCV jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi: 1.2 16v 75, wszechstronnym i oszczędnym zarówno pod względem ceny zakupu, jak i kosztów eksploatacyjnych; oraz nowym silnikiem TCe 90, trzycylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, który reprezentuje doskonałość napędów grupy Renault. TCe 90 to prawdziwy lekki cud, ważący 15 kg mniej niż konwencjonalny silnik o tej samej mocy. Oferuje dynamiczne, płynne przyspieszenie, łącząc przyjemność z jazdy z imponującą ekonomią paliwową (56,5 mpg) i niską emisją CO2 (116 g/km).

Łącząc niskie zużycie paliwa z rekordową pojemnością ładunkową 573 litrów, nowy Logan MCV zapewnia najlepszy stosunek między ekonomiami paliwowymi a pojemnością ładunkową, co czyni go najlepszym wyborem dla klientów z ograniczonym budżetem, którzy potrzebują dużych możliwości przewozowych.

Nowy Dacia Logan MCV będzie dostępny z silnikiem diesla 1.5 dCi, produkującym 66 kW (90 KM). 1.5 dCi to najlepiej sprzedający się silnik grupy Renault, znany z niezawodności, wydajności i walorów ekologicznych. Ostatnie optymalizacje przyniosły dalsze ulepszenia przyspieszenia, a zużycie paliwa w tym segmencie pozostaje jednym z najniższych, wynosząc 74,3 mpg przy bardzo niskim wpływie na środowisko, wynoszącym 99 g/km CO2.

Funkcja Eco Mode, dla dalszych oszczędności paliwa

Dzięki funkcji Eco Mode (w TCe 90 i dCi 90), kierowca może w dowolnym momencie wybrać zoptymalizowaną ekonomię paliwową. Eco Mode dostosowuje niektóre ustawienia silnika i parametry klimatyzacji, aby dostosować się do kierowcy i pasażerów. W zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, Eco Mode może przynieść poprawę zużycia paliwa i emisji CO2 o nawet 10%.

Nowy Dacia Logan MCV jeszcze bardziej potwierdza Dacię jako „smart buy” dla brytyjskiego kierowcy: stosunek ceny do przestrzeni pozostaje niezrównany, natomiast koszty eksploatacji i wydajność zapewniają przystępne i przyjemne prowadzenie.

Bezpieczeństwo aktywne

Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) jest standardem, zgodnym z europejskimi regulacjami. Zapewnia stabilność pojazdu w trudnych warunkach, takich jak unikanie przeszkód, utrata przyczepności w zakrętach i śliskie nawierzchnie. ABS (system zapobiegający blokowaniu kół) jest wzbogacony o system wspomagania hamowania (EBA), który automatycznie dostosowuje układ hydrauliczny, aby zastosować maksymalne ciśnienie hamulców od początku hamowania aż do momentu przełączenia ABS.

Bezpieczeństwo pasywne

Dla maksymalnej ochrony, nowy Logan MCV oferuje boczne poduszki powietrzne z przodu, oprócz poduszek dla kierowcy i pasażera z przodu. W Europie we wszystkich wersjach znajduje się dźwiękowy i wizualny przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera z przodu, a także zapięcia Isofix na dwóch skrajnych tylnych siedzeniach, aby szybko i bezproblemowo zamontować foteliki dziecięce. Struktura nadwozia ma zaprogramowane strefy zgniotu, które absorbują energię uderzenia. A obszar zderzaka i maski jest również zaprojektowany, pod względem kształtu, sztywności i grubości, w celu optymalnego pochłaniania energii uderzenia, aby osiągnąć jak najlepszą ochronę dla pieszych w przypadku zderzenia czołowego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.