Ogromna pojemność ładunkowa w niskiej cenie. Podobnie jak inne modele z serii Logan, Logan Van oferuje doskonałą jakość w stosunku do ceny. Nowoczesny, wytrzymały i ekonomiczny, Logan Van jest zarówno zwrotny, jak i funkcjonalny, z tylnymi drzwiami o układzie 1/3-2/3 oraz pojemnością ładunkową wynoszącą 2,5 m3. Produkcja tego modelu została zakończona w sierpniu 2012 roku, a sprzedano ponad 50 000 sztuk.
Auto zostało zaprojektowane specjalnie do użytku komercyjnego – tylne siedzenia zostały usunięte, aby stworzyć więcej przestrzeni, a samochód nie ma tylnych okien. Może przewozić do 800 kg. Design jest dość prosty i nie oferuje nic ponad to, co jest niezbędne w tego typu pojeździe.
Ładownia jest łatwo dostępna zarówno przez tylne drzwi, jak i drzwi boczne. Wnętrze wykonane jest z tanich materiałów, co pozwoliło utrzymać niską cenę. Sterowanie oknami znajduje się pomiędzy radiem a panelami HVAC, co sprawia, że jest to mniej wygodne niż w przypadku przycisków zamontowanych na panelach drzwiowych.
Jako dodatkowe opcje samochód można wyposażyć w klimatyzację, wspomaganie kierownicy, radio CD i lampy przeciwmgielne.
Oferuje dwa silniki diesla o pojemności 1,5L – odpowiednio 70 i 85 KM, oraz silnik benzynowy 1,6 MPI o mocy 90 KM. Oczywiście, nie można wygrać konkursu piękności tym samochodem, ale Twoje portfel z pewnością będzie Ci wdzięczny. Ten pojazd spełnia swoje zadanie i kosztuje około 8500 dolarów bez podatków.
Wprowadzenie trzeciego pojazdu w ramach Programu X90, który docelowo obejmie sześć pojazdów w ramach zobowiązania Renault z 2009 roku, nie tylko stanowi część dalszego rozwoju programu, ale również przyczynia się do międzynarodowego wzrostu grupy. Logan Van idealnie wpisuje się w nadrzędną filozofię Programu Logan i, oprócz oferowania bezprecedensowej wartości w swoim segmencie, spełnia potrzeby klientów poszukujących podstawowego, nowoczesnego, solidnego i niedrogiego vana.
Modernizacja oferty pojazdów dostawczych Dacia
Logan Van stanowi zarówno modernizację linii pojazdów dostawczych Dacia w Rumunii, jak i rozszerzenie tej gamy na rynki międzynarodowe. Logan Van trafi do sprzedaży w Rumunii i Bułgarii w lutym 2007 roku, a następnie będzie dostępny na innych rynkach od końca 2007 roku. Głównie skierowany do właścicieli małych firm, rzemieślników oraz handlarzy, a także małych i średnich flot, Logan Van umożliwi Dacia rozwijanie lojalności marki w Rumunii, otwierając jednocześnie nowe możliwości na innych rynkach.
Fabryka Dacia w Pitesti w Rumunii produkuje również modele Logan Saloon i Logan MCV. Maksymalna produkcja Logana Vana wynosi 200 pojazdów dziennie. Logan Van bazuje na modelu Logan MCV, co pozwoliło utrzymać koszty rozwoju i produkcji na minimalnym poziomie. Inwestycje związane z produkcją dla tych dwóch modeli wyniosły 110 milionów euro, przy całkowitym wydatku równym 154 milionom euro. Logan Van korzysta z doświadczenia Grupy Renault w dziedzinie pojazdów dostawczych i łącząc tę wiedzę inżynierską z najlepszymi cechami Programu X90, nowy model łączy solidność pojazdu dostawczego z poziomem wyposażenia samochodu osobowego.
Koncepcja Logana zastosowana w świecie pojazdów dostawczych
Podobnie jak inne pojazdy z rodziny Logan, Logan Van został zaprojektowany do użytku w bardzo zróżnicowanych i często ekstremalnych warunkach. Posiada tę samą prostotę i solidne materiały, które stały się znakiem rozpoznawczym serii Logan.
W Rumunii i Bułgarii Logan Van dostępny jest z dwoma silnikami benzynowymi – 1.4 MPI o mocy 55kW lub 1.6 MPI o mocy 64kW – oraz silnikiem diesla 1.5 dCi o mocy 50kW, które pochodzą z oferty jednostek napędowych Grupy Renault. Logan Van korzysta oczywiście z tego samego poziomu aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa, co Logan MCV.
Logan Van dzieli również design i objętości z Loganem MCV, a jak w przypadku tego drugiego, wszystkie wersje mają tylne drzwi w stylu samochodów osobowych. Te drzwi zapewniają szeroki dostęp do bagażnika zarówno z lewej, jak i prawej strony, w przeciwieństwie do wielu rywali w tej samej kategorii, które umożliwiają dostęp tylko z jednej strony. Dostęp z tyłu zapewniają asymetryczne drzwi dzielone w stosunku 1/3-2/3.
Konstrukcja nadwozia Logana MCV i Logana Vana została zaprojektowana od samego początku z myślą o wariantach zarówno samochodów osobowych, jak i dostawczych. Jego wytrzymałość i sztywność zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać ograniczenia związane z użytkowaniem pojazdów dostawczych, nie zaniedbując komfortu ani osiągów. Struktura pozwala na standardowy ładunek wynoszący 800 kg, co stawia Logana Vana w czołówce segmentu małych vanów. Logan Van charakteryzuje się maksymalną objętością ładunkową wynoszącą 2,5 metra sześciennego, a jego całkowita długość – zwiększona o 200 mm w porównaniu do Logana Saloon – pozwala na maksymalną długość ładunku wynoszącą 1 936 mm, co jest bezprecedensowym wynikiem w tej kategorii.
Wszystkie te cechy są dostępne w niezwykle atrakcyjnej cenie, z cenami netto zaczynającymi się od 6 700 euro w Rumunii.
W 2006 roku sprzedano blisko 250 000 Loganów na całym świecie
Od momentu wprowadzenia na rynek, Logan przyciągnął szeroką międzynarodową klientelę. Jest dostępny w 51 krajach, a od września 2004 do końca grudnia 2006 roku sprzedano ponad 415 000 samochodów (22 833 w 2004 roku, 144 969 w 2005 roku i 247 514 w 2006 roku).
W 2006 roku Program Logan przeszedł kilka kluczowych zmian, w tym wprowadzenie silnika diesla w marcu oraz, we wrześniu, premierę Logan New Collection, wprowadzenie wersji Prestige oraz dostępność silnika 1.6 16V. Krótko potem, w październiku, Logan MCV został wprowadzony na rynek w Rumunii i Bułgarii. Łączna sprzedaż nowego modelu kombi w tych dwóch krajach wyniosła 3 864 sztuk w okresie od października do grudnia 2006 roku. Od stycznia do czerwca 2007 roku Logan MCV będzie stopniowo dostępny w całej Europie, a także w Turcji, Algierii oraz niektórych rynkach afrykańskich i Bliskiego Wschodu.
Logan jest flagowym modelem marki Dacia, z wyjątkiem Rosji, Kolumbii, Wenezueli i Ekwadoru, gdzie sprzedawany jest pod marką Renault. Dziesięć największych rynków Logana to Rumunia, Rosja, Francja, Maroko, Algieria, Turcja, Kolumbia, Hiszpania, Niemcy i Ukraina. Od momentu wprowadzenia na rynek we wrześniu 2004 roku, liczba Loganów na drogach w Rumunii przekroczyła 200 000. W Rosji, gdzie Logan trafił do sprzedaży w lipcu 2005 roku, miał istotny wpływ na wyniki sprzedaży krajowego oddziału, która osiągnęła 72 484 samochody w 2006 roku, co oznacza wzrost o 148% w porównaniu do 2005 roku (29 177 samochodów). W 2006 roku Logan stanowił również 68% (49 323) całkowitej sprzedaży Grupy Renault w Rosji. We Francji, gdzie model ma 1% udziału w rynku, od czerwca 2005 roku sprzedano 28 592 Loganów.