Dacia Sandero, oferująca najlepszy stosunek jakości do ceny w klasie małych samochodów, otrzymała aktualizację na rok 2016, która obejmowała nowoczesny design zewnętrzny oraz dodatkowe technologie.
Nowy wygląd Sandero jest bardziej współczesny, ma smuklejsze reflektory zintegrowane z kratką, a dolny wlot powietrza został odświeżony, co nadaje mu bardziej agresywny wygląd.
Sandero było dostępne z trzema silnikami: 1.2-litrowym o szybko reagującym pedale gazu, idealnym do jazdy po mieście, 1.9-litrowym, który mógł wydawać się nieco ospały oraz 1.5-litrowym silnikiem diesla.
Aby zaoferować tak praktyczny samochód w tak niskiej cenie, trzeba było pójść na pewne kompromisy. I to kompromisy były zauważalne w kabinie Sandero. Jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza w stylu retro była raczej słaba, jednak całość była solidnie zmontowana.
Wersja podstawowa nie oferowała wiele w kwestii technologii, nawet radia. Natomiast wyższe wersje wyposażeniowe zapewniały funkcjonalny system informacyjno-rozrywkowy z łącznością Bluetooth.
Wygodne siedzenia miały niewielkie wsparcie boczne, a brakowało regulacji odległości kierownicy, przez co znalezienie odpowiedniej pozycji do jazdy opierało się głównie na wysokości kierownicy i regulacji fotela.
W kabinie było nieco głośno, podobnie jak w przypadku silników, które nie były najlepiej wyciszone. Zawieszenie miało też pewne trudności z pokonywaniem dziur w drodze.
Pomimo tych wad, Sandero wciąż było najlepszym wyborem w tej cenie. Już wspomnieliśmy, że praktyczność to jego mocna strona, a oto dlaczego: przestronna kabina oferowała dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, z doskonałym miejscem na nogi, wysokością nad głową i szerokością ramion.
Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową, żaden inny samochód w tej klasie nie mógł zaoferować 320 litrów pojemności, które oferowało Sandero. A po złożeniu siedzeń nawet 1200 litrów.
Nie wspominając już o niskich kosztach eksploatacji, oszczędnych silnikach i niezawodności, której nie można było podważyć.
Pod względem bezpieczeństwa Sandero zdobyło 4 gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Dacia odświeżyła wygląd zewnętrzny i wnętrze swoich trzech flagowych modeli: Logana MCV, Sandero i Sandero Stepway. Te zmiany odzwierciedlają nowy, bardziej wyrazisty i nowoczesny charakter sygnatury oświetlenia Dacii.
Styl zewnętrzny: jeszcze bardziej nowoczesny i atrakcyjny
Dacia ewoluuje w swoim designie. Modele prezentują nową sygnaturę oświetlenia z przodu i z tyłu, co nadaje im jeszcze bardziej dynamiczny i współczesny wygląd. Zmieniono kształt przednich i tylnych lamp. Przednie światła LED do jazdy dziennej mają wzór trzech ułożonych w stos prostokątów. Sygnatura oświetlenia z tyłu oparta jest na trzech podświetlonych kwadratach.
Nowy Logan MCV i nowy Sandero mają bardziej nowoczesny wygląd przedniego zderzaka, z chromowanymi detalami w kratce wlotu powietrza. Zmodyfikowano także design przednich i tylnych zderzaków, aby podkreślić muskularną sylwetkę modeli.
Te zmiany są szczególnie wyraźne w nowym Sandero Stepway. Ten model zyskał nową tożsamość z przodu, nawiązującą do wzorów Dacii Duster. Kratka elegancko łączy czarne akcenty zderzaka z chromowanymi detalami, co dodaje dynamicznego charakteru przodowi pojazdu. Z tyłu, chromowana końcówka wydechu podkreśla surowy, gotowy do akcji charakter samochodu.
Na koniec, oferta marki w zakresie nakładek na koła i felg aluminiowych została zaktualizowana (w zależności od rynków i modeli).
Wnętrze, które podkreśla status
Kabiny nowych modeli również zostały poddane modernizacji, z bardziej eleganckim i nowoczesnym wykończeniem w odcieniu satynowego chromu dla otworów wentylacyjnych, listew ozdobnych i deski rozdzielczej. Nowa, czteroramienna kierownica ma przycisk klaksonu na środku i dumnie prezentuje logo Dacii. Kierownica w wersjach premium wyróżnia się ekskluzywnym wykończeniem Soft Feel, które jest zarówno trwałe, jak i przyjemne w dotyku.
W nowym Sandero Stepway klamki wewnętrzne drzwi są teraz pokryte chromem. Modele z całej gamy oferują nową tapicerkę o fakturach i wzorach, które nadają świeżości i wrażenia komfortu. Tapicerka nowego Sandero Stepway wyróżnia się 3D splocie, który tworzy wrażenie głębi, podkreślonej dekoracyjnym przeszyciem.
Jeszcze lepiej wyposażone, ale wciąż w przystępnej cenie
Nowy Logan MCV, nowy Sandero i nowy Sandero Stepway wyposażone są w nowe systemy wspomagające kierowcę, które mają na celu ułatwienie i upraktycznienie jazdy. Kamera parkingowa (w zależności od wersji) oraz Asystent Startu pod górę ułatwiają manewrowanie, a w odpowiedzi na sugestie klientów, Dacia przeniosła przełączniki szyb elektrycznych z przodu i z tyłu na panele drzwiowe. Dla kierowcy, przełącznik szyby ma funkcję jednego dotknięcia, a komfort dodatkowo zwiększa chowany podłokietnik wbudowany w fotel kierowcy (w zależności od wersji).
Kabina jest przestronna jak zawsze i jeszcze bardziej praktyczna dzięki licznym miejscom do przechowywania, w tym przedniemu schowkowi na telefon komórkowy oraz tacce na boku konsoli do przechowywania drobiazgów. Nowy design konsoli centralnej wprowadza uchwyt na butelkę z tyłu. Nowością jest także gniazdko 12-woltowe, które umożliwia pasażerom z tyłu ładowanie urządzeń mobilnych.
Nowy silnik SCe 75
W momencie wprowadzenia na rynek dostępnych jest siedem różnych układów napędowych, w tym nowy silnik SCe 75 spełniający normy Euro 6. Ten trzycylindrowy silnik o mocy 75 koni mechanicznych i pojemności 1,0 litra korzysta z doświadczenia Renault. Efektem jest oszczędność emisji CO2 i zużycia paliwa wynosząca prawie 10 procent.
Dacia oferuje szeroki wybór kombinacji silników i skrzyń biegów: