DACIA Sandero Stepway 2016-2020

DACIA Sandero Stepway 2016-2020

Przejdź do galerii zdjęćDACIA Sandero Stepway 2016-2020

Druga generacja Dacia Sandero została wprowadzona w 2012 roku, a w 2016 roku cała gama przeszła znaczną modernizację.

W miarę jak rynek crossoverów rośnie z dnia na dzień, Dacia zaproponowała podwyższoną wersję swojego małego hatchbacka, Sandero. Dzięki niskiej wadze i efektywnym silnikom, był to dobry wybór dla tych, którzy szukali budżetowego samochodu, który poradzi sobie z nieutwardzonymi drogami, a jednocześnie zapewni dobrą efektywność paliwową.

Jak w przypadku większości modernizacji, Sandero Stepway otrzymało nowy przód. W opcji znalazły się diodowe światła do jazdy dziennej. Przedni zderzak inspirowany był modelem Duster, lekkim SUV-em produkowanym przez Dacię. Projektanci zamontowali srebrną osłonę z tworzywa sztucznego pod przednim zderzakiem oraz parę świateł przeciwmgielnych po bokach. W tylnej lampie wprowadzono charakterystyczny trójsłupkowy sygnaturę świetlną. Na dachu zamontowano standardowo parę belek dachowych, które zostały przeniesione z wersji kombi (nazywanej MCV).

Wewnątrz Sandero Stepway ma dedykowane tapicerki, z nazwą „Stepway” haftowaną na przednich oparciach. Ważnym krokiem naprzód była jednostka infotainment, nazwana MediaNav, kompatybilna z Android Auto i Apple CarPlay. Miejsce na tylnych siedzeniach było ograniczone do dwóch dorosłych, ale wystarczające na miasto lub krótkie podróże.

Pod maską Dacia przygotowała wybór trzech silników benzynowych i diesla o mocy od 90 do 95 koni mechanicznych. Wszystkie wersje standardowo były wyposażone w 5-biegową manualną skrzynię biegów, chociaż na liście opcji znalazła się zrobotyzowana skrzynia z pojedynczym sprzęgłem.

Dacia odświeżyła design zewnętrzny i wewnętrzny swoich trzech flagowych modeli, czyli Logana MCV, Sandero i Sandero Stepway. Te ulepszenia odzwierciedlają nowy, bardziej śmiały i nowoczesny styl oświetlenia Dacii.

Nowoczesny i atrakcyjny wygląd zewnętrzny

Dacia wprowadza zmiany w swoim designie. Modele te prezentują nową sygnaturę oświetleniową z przodu i z tyłu, co nadaje im jeszcze bardziej dynamiczny, współczesny wygląd. Zmieniony został kształt przednich i tylnych świateł. Przednie światła dzienne LED mają nowy wzór składający się z trzech ułożonych w stos prostokątów. Tylna sygnatura oświetleniowa opiera się na trzech podświetlonych kwadratach.

Nowy Logan MCV oraz nowy Sandero mają bardziej nowoczesny design przedniego zderzaka, który uzupełniają chromowane detale na kratce wlotu powietrza. Przebudowano także projekt przednich i tylnych zderzaków, aby podkreślić muskularny charakter modeli.

Te zmiany są szczególnie wyraźne w nowym Sandero Stepway. Model ten posiada nową tożsamość z przodu, nawiązującą do designu Dacii Duster. Kratka łączy elegancko czarne tonacje zderzaka z chromowanymi detalami, co nadaje pojazdowi jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Z tyłu, chromowana końcówka wydechu podkreśla solidny, gotowy do akcji charakter samochodu.

Na koniec, gama felg i obręczy aluminiowych została zaktualizowana (w zależności od rynków i modeli).

Wnętrze podnoszące prestiż

Kabiny nowych modeli również zostały ulepszone, z bardziej eleganckim i nowoczesnym wykończeniem w satynowym chromie na oknach wentylacyjnych, listwie wykończeniowej i fasadzie konsoli centralnej. Nowa kierownica z czterema ramionami ma przycisk klaksonu w środku i dumnie wyeksponowane logo Dacii. Kierownica w wersjach premium wyróżnia się ekskluzywnym wykończeniem Soft Feel, które jest zarówno trwałe, jak i przyjemne w dotyku.

W nowym Sandero Stepway klamki drzwiowe zostały pokryte chromem. Wszystkie modele wyposażone są w nowe tkaniny tapicerskie o teksturach i wzorach, które nadają świeżości i wrażenia komfortu. Tapicerka nowego Sandero Stepway ma 3D splot, co daje większe poczucie głębi, podkreślone przeszyciami.

Jeszcze lepiej wyposażone, ale wciąż w przystępnej cenie

Nowy Logan MCV, nowy Sandero i nowy Sandero Stepway mają nowe systemy wsparcia kierowcy, które ułatwiają prowadzenie i zwiększają praktyczność. Kamera cofania (w zależności od wersji) oraz system Hill Start Assist ułatwiają manewrowanie, a na podstawie opinii klientów Dacia przeniosła włączniki elektrycznych szyb z przodu i z tyłu na panele drzwiowe. Dla kierowcy, przycisk szyby ma funkcję jedno-dotykową, a komfort dodatkowo zwiększa chowany podłokietnik w fotelu kierowcy (w zależności od wersji).

Kabina jest przestronna jak zawsze i jeszcze bardziej praktyczna dzięki licznym schowkom, w tym przedniemu schowkowi na telefon komórkowy oraz tacce na boku konsoli do przechowywania małych przedmiotów. Nowy projekt konsoli centralnej zawiera uchwyt na butelkę z tyłu. Nowością jest również gniazdo zasilania 12-woltowe, które pozwala pasażerom z tyłu ładować urządzenia mobilne.

Nowy silnik, SCe 75

Na start dostępnych jest siedem różnych układów napędowych, w tym nowy, zgodny z normą Euro 6, silnik SCe 75. Jednostka ta o mocy 75 koni mechanicznych, trzy cylindrowa, ma pojemność 1.0 litra i korzysta z doświadczenia Renault. Rezultat to oszczędność emisji CO2 i zużycia paliwa o prawie 10 procent.

Dacia oferuje szeroki wybór kombinacji silników i skrzyń biegów:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.