DACIA Sandero Stepway 2020-Present

DACIA Sandero Stepway 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćDACIA Sandero Stepway 2020-Present

Sandero był najlepiej sprzedającym się modelem rumuńskiego producenta samochodów Dacia, z ponad 2,1 miliona sprzedanych egzemplarzy w zaledwie trzy lata, a wersja Stepway odpowiadała za 65% tych sprzedaży.

Dacia zaprezentowała drugą generację Sandero Stepway w 2020 roku. Hatchback wersja Logana zdobyła popularność w Europie dzięki swoim kompaktowym wymiarom zewnętrznym, przestronności wnętrza oraz przystępnej cenie. Taki przepis na sukces okazał się kluczowy, a tylko nieliczni klienci zwracali uwagę na to, że samochód był wyposażony w stare części Renault. Samochód dobrze działał, a wskaźnik niezawodności był wysoki.

Dacia zaprojektowała Sandero Stepway jako prawdziwą, budżetową alternatywę dla innych małych crossoverów. Mimo że dzielił niektóre części z regularnym Sandero, ta wersja miała kilka różnic w stylistyce. Z przodu znajdował się szary plastikowy osłona pod zderzakiem. Z boków, czarne listwy wokół nadkoli podkreślały crossoverowy wygląd. Relingi dachowe wyposażono w sprytny system, który pozwalał na ich montaż zarówno wzdłuż, jak i w poprzek. Szara plastikowa osłona poprawiła wygląd tylnego zderzaka.

Wewnątrz, Sandero Stepway miał pomarańczowe linie na kratkach wentylacyjnych. Napisy „Stepway” były wyhaftowane na oparciach przednich siedzeń. Projektanci nie zachodzili sobie w głowę zbyt mocno i zastosowali ten sam panel, który zaprojektowano dla Dacii Duster, SUV-a 4×4. Dla tylnych pasażerów po raz pierwszy w ofercie Sandero Stepway pojawiła się kanapa dzielona na dwa.

W momencie premiery Sandero Stepway był dostępny z wyborem trzech silników. Podstawowa wersja miała jednostkę 1-litrową, trzycylindrową. W wersji średniej zastosowano turbodoładowany silnik 1-litrowy, a najwyższa wersja to silnik bi-paliwowy 1.0 o mocy 100 KM.

 Dacia odświeżyła swoją ofertę w segmencie aut kompaktowych, wprowadzając całkowicie nowego Sandero i Stepway. Najnowsze modele trzeciej generacji oferują proste, przestronne, niezawodne i solidne pojazdy bez zbędnych dodatków, w najbardziej konkurencyjnej cenie.

Sandero, model ikoniczny i popularny, od 2017 roku jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w segmencie klientów indywidualnych oraz najlepiej sprzedawanym modelem Dacia, z niemal 2,1 miliona sprzedanych egzemplarzy, co stanowi 32% sprzedaży producenta od 2004 roku.

Bardziej awangardowy Stepway stanowi 65% wszystkich sprzedaży Sandero, z ponad 1,3 miliona sprzedanych samochodów, i w ostatnich latach był modelem Sandero najchętniej wybieranym przez większość klientów w Wielkiej Brytanii.

Obie wersje zachowują te same wymiary zewnętrzne, co modele wychodzące, ale oferują większą nowoczesność, przestronność i wszechstronność, przy jednoczesnej prostocie i niezawodności, jakiej kierowcy oczekują od Dacia.

Dzięki nowej platformie oferują zwiększone funkcje bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, nowe silniki – w tym benzynowe i LPG Bi-Fuel – nową automatyczną skrzynię biegów i całkowicie nową sześciobiegową skrzynię manualną.

Całkowicie nowy Sandero i Stepway zapewniają klientom lepszy dostęp niż kiedykolwiek do najlepszych aut oferujących stosunek jakości do ceny na rynku.

Całkowicie nowy Sandero

Subtelne zmiany w wyglądzie zewnętrznym zapewniają, że całkowicie nowy Sandero prezentuje się mocno i solidnie. Ogólne linie są gładsze, z bardziej nachyloną przednią szybą, nieco niższym dachem i płynnie opadającą linią dachu. Prześwit pozostał bez zmian, a Nowy Sandero sprawia wrażenie, że siedzi niżej i bardziej stabilnie.

Przednie i tylne światła prezentują nowy kształt LED w kształcie litery Y, co nadaje całkowicie nowemu Sandero wyrazistą tożsamość. Pozioma linia łączy oba światła zarówno z przodu, jak i z tyłu, sięgając do świateł LED, co nadaje samochodowi większą obecność wizualną.

Diody LED, oferowane jako standardowy element w całej gamie modeli, zwiększają widoczność w nocy, z 37% wzrostem długości snopu światła i 9% szerokości.

Wyraźnie zaznaczone nadkola odkrywają 15-calowe koła, podczas gdy wersje Comfort mają Flexwheels z precyzyjnie zaprojektowanymi wykończeniami, które naśladują wygląd i wrażenia prawdziwych felg aluminiowych.

Projekt uchwytów drzwiowych ujawnia dbałość o jakość i bardziej ergonomiczny kształt. Większość wersji ma teraz elektryczne otwieranie bagażnika w dolnej części klapy, co poprawia estetykę i praktyczność. Nowy kształt drzwi i lusterek bocznych poprawia aerodynamikę samochodu, jednocześnie redukując hałas powietrza dla wszystkich pasażerów.

Całkowicie nowy Stepway

Całkowicie nowy Stepway jest od razu rozpoznawalny z przodu dzięki unikalnej, żłobkowanej i wypukłej masce, chromowanemu logo Stepway pod przednim grillem oraz zakrzywionym błotnikom nad światłami przeciwmgielnymi. Przednie i tylne zderzaki mają metalowy osłonę, która ma na celu ochronę przed codziennymi zadrapaniami.

Całkowicie nowy Stepway oferuje prześwit na poziomie 174 mm (wzrost o 41 mm w porównaniu do Sandero), belki dachowe z logo, osłony nadkoli oraz specjalnie fakturowane wzmocnione dolne części drzwi, co nadaje mu bardziej crossoverowy wygląd.

Standardowe wersje wyposażone są w 16-calowe Flexwheels, podczas gdy ekskluzywne 16-calowe felgi aluminiowe z diamentowym cięciem są dostępne w nowo wprowadzonym modelu Prestige.

Modularne belki dachowe Całkowicie nowego Stepwaya wyglądają jak standardowe belki dachowe, ale są regulowane. Klucz umieszczony w schowku umożliwia ich łatwe demontowanie w kilka sekund i przekształcanie w bagażnik dachowy o max. ładowności do 80 kg.

PLATFORMY I SILNIKI

Nowa platforma modularna CMF, na której oparto całkowicie nowego Sandero i Stepway, łączy większą odporność i sztywność z mniejszą wagą. Redukuje emisje, spełniając jednocześnie bardziej rygorystyczne normy testów zderzeniowych i kontroli zanieczyszczeń.

Całkowicie nowy Sandero i Stepway wyposażone są w nową przednią oś z prostokątnymi ramionami zawieszenia, które zapewniają skuteczne tłumienie drgań i ulepszone prowadzenie. Zwiększono zdolność przeciwdziałania przechyłom, a rozstaw osi wydłużono w celu poprawy stabilności w zakrętach. Nowy mocowanie silnika zostało udoskonalone, aby zminimalizować drgania w kabinie.

Silniki benzynowe i LPG Bi-Fuel są dostępne w modelach Sandero i Stepway, które spełniają rygorystyczne normy emisji Euro6D-Full, które wchodzą w życie 1 stycznia 2021 roku.

Pełna oferta silników obejmuje:

SCe 65: naturalnie zasilany silnik trzycylindrowy o pojemności 1.0 litra połączony z pięciobiegową skrzynią manualną. Dostępny tylko w Sandero.
TCe 90: turbodoładowany trzycylindrowy silnik o pojemności 1.0 litra połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną CVT.
TCe 100 Bi-Fuel: nowy turbodoładowany silnik trzycylindrowy o pojemności 1.0 litra zasilany LPG Bi-Fuel połączony z sześciobiegową skrzynią manualną.
Dacia jest jedynym producentem samochodów, który oferuje LPG Bi-Fuel w całej swojej gamie samochodów osobowych, łącząc łatwość prowadzenia i komfort z niższymi emisjami CO2 oraz większym zasięgiem.

Integracja tej technologii w fabrykach Dacia, która była testowana na silniku TCe 100 Bi-Fuel, gwarantuje jej bezpieczeństwo i niezawodność. Okres gwarancji, serwisowanie i pojemność bagażnika są takie same jak w wersji benzynowej (zbiornik LPG znajduje się w miejscu, gdzie byłby zapasowe koło).

Korzystając z LPG, całkowicie nowy Sandero Bi-Fuel emituje średnio o 11% mniej CO2 niż silnik benzynowy o porównywalnej pojemności. Jest również w stanie przejechać ponad 800 mil z dwoma zbiornikami połączonymi: 50 litrów dla zbiornika benzynowego i 40 litrów dla zbiornika LPG – to wzrost w porównaniu do wychodzącego modelu.

Nowa automatyczna skrzynia biegów CVT (ciągła zmienna skrzynia biegów) debiutuje w całkowicie nowym Sandero i Stepway, zapewniając płynniejsze zmiany biegów i bardziej responsywne doznania podczas jazdy.

Dostępna w połączeniu z silnikiem TCe 90, zużycie paliwa spadło dzięki lżejszej skrzyni biegów i lepszemu zarządzaniu silnikiem, natomiast emisja CO2 została zredukowana w porównaniu do poprzedniego modelu automatycznego (11% redukcji dla całkowicie nowego Sandero i 4% dla całkowicie nowego Stepwaya).

System Stop&Start jest standardowy w przypadku wszystkich silników, który automatycznie wyłącza silnik, gdy samochód zatrzymuje się, na przykład w korku, i niemal natychmiast wznawia pracę.

WNĘTRZE I FUNKCJE

Wewnątrz, przeprojektowany zestaw wskaźników ma wstawki pokryte tkaniną oraz nowe wzory wlotów powietrza, co nadaje mu bardziej premium wygląd.

W całkowicie nowym Stepwayu, tapicerka wnętrza jest dostosowana z logo Stepway, podczas gdy panele drzwiowe i deska rozdzielcza zyskują ekskluzywne pomarańczowe wstawki z tkaniny i wykończenia.

Całkowicie nowy Sandero i Stepway posiadają trzy tylne siedzenia, które mogą pomieścić trzy dorosłe osoby, podczas gdy dzielona kanapa tylnia 1/3-2/3 (w zależności od wersji) zapewnia dodatkową praktyczność. Bagażnik Sandero ma pojemność 328 litrów i charakteryzuje się płaską podłogą z regulowaną wysokością w dwóch pozycjach.

Wygospodarowane w tylnej części siedzenia jest szczególnie przestronne, z dodatkowym miejscem 42 mm w porównaniu do wychodzących modeli. Wnętrze oferuje do 21 litrów przestrzeni na przechowywanie z schowkami i kieszeniami umieszczonymi pod centralnym podłokietnikiem, w przednich i tylnych drzwiach oraz z tyłu przednich siedzeń.

Nowo zaprojektowane przednie siedzenia zapewniają większy komfort i wsparcie z regulowanymi podparciami głowy i nową, bardziej premium tapicerką. Szeroki zakres regulacji w przednim siedzeniu i kole kierownicy zwiększa komfort kierowcy, a centralny podłokietnik dostępny w wersjach Prestige jeszcze go poprawia. Dźwignia zmiany biegów jest teraz krótsza, a wspomaganie kierownicy zapewnia większy komfort prowadzenia – szczególnie w wąskich manewrach lub na parkingu – wymagając 36% mniej wysiłku niż w poprzednim Sandero.

Funkcje dostępne w całkowicie nowym Sandero i Stepway są zgodne z tym, co klienci chcą i potrzebują w swoich samochodach. Słuchamy naszych klientów i dostarczamy im użyteczne funkcje i technologie, które proszą, nie dodając zbędnych kosztów.

Standardowe wyposażenie w całej gamie obejmuje uchwyt na smartfona (usuwalny w zależności od wersji), ekran komputera pokładowego oraz kierownicę z ogranicznikiem prędkości. Automatyczna aktywacja świateł dostępna jest od modeli Essential w górę.

Nowa automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem jest standardem w Całkowicie nowym Stepway Prestige, z kartą bezdotykową, która umożliwia zdalne otwieranie bagażnika, a także elektryczną hamulcem parkingowym, kamerą wsteczną, czujnikami parkowania z przodu i z tyłu oraz automatycznymi wycieraczkami.

Całkowicie nowy Sandero i Stepway oferują dwa różne systemy multimedialne: Media Control i Media Nav.

Dzięki Media Control, smartfony mogą być umieszczane na sprytnym, usuwalnym podłożu dla smartfona znajdującym się przed kierowcą, przekształconym w zdalny system multimedialny za pomocą nowej, darmowej aplikacji Dacia Media Control oraz połączenia Bluetooth lub USB.

System zapewnia łatwy dostęp do radia, muzyki, rozmów, wiadomości, aplikacji nawigacyjnych oraz wielu innych funkcji, takich jak rozpoznawanie głosowe Siri i Android. Sterowanie znajduje się w zasięgu ręki, czy to na kierownicy (dla radia), czy za nią (nawigacja), aby zapewnić bezpieczną jazdę.

Bez podłączonego smartfona do Media Control, dostępne jest również odtwarzanie radia i plików przez port USB, co daje klientom szeroki wachlarz opcji. Dodatkowe wyposażenie obejmuje dwa głośniki, połączenie Bluetooth i USB oraz 3,5-calowy wyświetlacz TFT pomiędzy wskaźnikami, na którym wyświetlane są również ustawienia radia.

W Media Nav konsola wyposażona jest w duży, 8-calowy ekran dotykowy umieszczony na górze deski rozdzielczej z czterema głośnikami w całym pojeździe. Ekran jest nieco nachylony w stronę kierowcy, co zapewnia lepszą widoczność i ergonomię. Projekt jest elegancki, a intuicyjny i łatwy w użyciu interfejs jest kompatybilny z Bluetooth oraz Android Auto i Apple CarPlay.

Nowa zakładka 'Samochód’ zapewnia dostęp do specyficznych ustawień asysty kierowcy i bezpieczeństwa. System multimedialny oferuje teraz również wbudowaną nawigację i bezprzewodową łączność dla Apple CarPlay i Android Auto oraz sześć głośników dla systemu audio.

BEZPIECZEŃSTWO

Całkowicie nowy Sandero i Stepway są pierwszymi modelami Dacia zbudowanymi na modularnej platformie CMF. Oferując wyższą siłę i sztywność, zwiększa ochronę w przypadku kolizji. Struktura została wzmocniona w komorze silnikowej oraz w kabinie pasażerskiej. Nowe czujniki ciśnienia drzwi i akcelerometr mogą wykrywać wczesne kolizje boczne, umożliwiając szybkie napompowanie nowych poduszek powietrznych bocznych i kurtynowych, chroniących brzuch, klatkę piersiową i głowę.

Całkowicie nowy Sandero i Stepway obejmują następujące standardowe funkcje: sześć poduszek powietrznych, ograniczniki obciążenia pasów bezpieczeństwa, napinacze pasów bezpieczeństwa z przodu i z tyłu oraz system wezwania alarmowego (przycisk SOS znajdujący się obok lampy sufitowej z przodu samochodu).

Struktura ramy nowych przednich siedzeń została poprawiona, a zamontowano podparcia głowy zapobiegające „whiplash”, aby zapewnić lepszą ochronę.

Standardowe światła LED poprawiają widoczność, zwiększając długość snopu światła o 37% (110 m) i szerokość o 9% (24 m) w porównaniu do halogenowych świateł mijania w wychodzącym Sandero, a także oferując szerszy wybór zaawansowanych systemów asystujących kierowcy (ADAS).

Oprócz ogranicznika prędkości, najnowszego systemu ESP oraz przełącznika tempomatu zamontowanego na kierownicy, całkowicie nowy Sandero i Stepway wyposażone są w nowoczesne systemy asystujące kierowcy:

System wspomagający awaryjne hamowanie jako standard: aktywny w prędkości od 4 do 106 mph. Czujnik radarowy umieszczony z przodu pojazdu identyfikuje odległość do samochodu z przodu (zatrzymanego lub w ruchu). Czujnik uruchamia ostrzeżenie dźwiękowe i wizualne, jeśli istnieje ryzyko kolizji z pojazdem z przodu, zanim:
zwiększy siłę hamowania, jeśli kierowca włączył hamulce, ale nadal istnieje ryzyko kolizji
automatycznie aktywuje lub zwiększa siłę hamowania, jeśli kierowca nie zaciągnie hamulca wystarczająco mocno lub wystarczająco szybko.
Ostrzeżenie o martwym polu: aktywne w prędkości od 19 do 87 mph. Ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji z innym pojazdem znajdującym się obok lub za samochodem podczas manewrów zmiany pasa. System detekcji ultradźwiękowej składający się z czterech czujników (dwa z tyłu, dwa z przodu) wykrywa wszelkie poruszające się obiekty, w tym samochody i motocykle, w martwym polu kierowcy. Gdy czujniki wykryją pojazd lub kogoś w martwym polu, dioda LED znajdująca się na odpowiednim lusterku bocznym miga.
Asystent parkowania: System ten wykorzystuje cztery czujniki radarowe z przodu i z tyłu, kamerę wsteczną oraz dynamiczne linie prowadzenia, uruchamiając dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, aby pomóc w manewrowaniu.
Asystent ruszania pod górę: Zapobiega to cofaniu się pojazdu na więcej niż dwie sekundy, gdy kierowcy podnoszą stopę z pedału hamulca, aby wcisnąć pedał gazu przy ruszaniu na wzniesieniu.
Wymiary Dacia Sandero

Długość: 4,088 mm
Szerokość: 1,848 mm (2,007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1,499 mm
Prześwit: 133 mm obciążony
Pojemność bagażnika: 328 litrów
Wymiary Dacia Stepway

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.