Po tym, jak Renault przejęło producenta samochodów Dacia, konieczne było opracowanie nowych produktów opartych na istniejących, aby pomóc fabryce przetrwać na rynku.
W 1995 roku rumuński producent samochodów wprowadził na rynek swój pierwszy nowy model od ponad 30 lat. Nazywał się Nova i był hatchbackiem. Został zaprojektowany od podstaw przez rumuńskich inżynierów i stanowił bazę dla kolejnych modeli rozwijanych wspólnie z Renault. Pierwszym krokiem było zainstalowanie nowego zespołu napędowego, z silnikiem i skrzynią biegów z Renault Clio dla modelu SuperNova, a w 2003 roku Dacia wprowadziła model Solenza.
Solenza miała kanciaste reflektory, które były szersze na zewnątrz i węższe od wewnątrz, oraz kratkę w kształcie litery V. W zależności od poziomu wyposażenia, oferowała światła przeciwmgielne w przednim zderzaku, aluminiowe felgi oraz mały spojler na klapie bagażnika. Paski boczne, lusterka i klamki były w kolorze czarnym.
Wnętrze pojazdu wyposażono w materiałowe siedzenia oraz korbki do otwierania okien w modelach podstawowych. Wyższe wersje wyposażeniowe miały klimatyzację, radio CD oraz elektryczne szyby. Deska rozdzielcza była wykonana z plastiku i miała powiększone wskaźniki, które obejmowały obszar systemu audio. Samochód oferował składane siedzenie z tyłu, co było przydatne do powiększenia bardzo małego bagażnika.