DACIA Spring Electric Cargo 2021-Present

DACIA Spring Electric Cargo 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćDACIA Spring Electric Cargo 2021-Present

Elektromodel Dacia Spring został wprowadzony na rynek w 2020 roku i był najmniejszym samochodem, jaki kiedykolwiek wyprodukowała Dacia.

W przypadku wersji dostawczej mini SUV-a, Dacia postanowiła usunąć tylną ławkę, co zwiększyło przestrzeń ładunkową z 300 L do 800 L.

Design zewnętrzny Springa przypominał głównie model Renault Kwid, z wąskimi reflektorami, dużą atrapą chłodnicy z chromowanymi akcentami oraz logo Dacia. Z tyłu Spring był podobny do Sandero Dacii wydanego w tym samym roku, z przeprojektowanym tylnym zderzakiem.

Jedynym kolorem nadwozia dostawczej wersji był biały.

W standardzie znajdowały się klimatyzacja, połączenie bluetooth oraz port USB, 14-calowe koła oraz czarne uchwyty drzwiowe i lusterka boczne. Samochód nie był wyposażony w koło zapasowe, ponieważ Dacia zdecydowała się wykorzystać tę przestrzeń na ładunek.

Spring miał silnik elektryczny o mocy 45 KM, sparowany z akumulatorem o pojemności 26,8 kW.

Szacowany zasięg wynosił około 220 km, a w ruchu miejskim z stałą prędkością i w warunkach pogodowych bliskich idealnym – nawet 295 km.

Wnętrze Springa wyróżniało się prostą, dobrze zorganizowaną kabiną, a design wnętrza nie różnił się znacznie od starszych wersji Sandero.

Użytkownicy mogli podłączyć swoje urządzenia mobilne przez Apple CarPlay lub Android Auto, korzystając z systemu multimedialnego Dacia.

Dacia udostępniła również aplikację mobilną „My Dacia”, dzięki której użytkownicy mogli sprawdzić procent naładowania baterii, lokalizację samochodu, szacowany czas ładowania oraz włączyć klimatyzację.

Mały pojazd miał gwarancję na 3 lata lub 100 000 km, a Dacia oferowała również 8-letnią gwarancję na akumulator.

Oczekiwano, że Dacia Spring odniesie sukces, jako budżetowy samochód oferujący wiele zalet.

 Dacia zrewolucjonizowała sektor motoryzacyjny dzięki swojemu ekonomicznemu modelowi i pojazdom. Logan zdemokratyzował nowy samochód od 2004 roku, Duster wstrząsnął segmentem SUV-ów, a Sandero jest najlepiej sprzedającym się samochodem na europejskim rynku detalicznym, który właśnie przeszedł metamorfozę, redefiniując istotę nowoczesnego auta.

Dacia pisze teraz nowy rozdział w swojej historii, prezentując swój pierwszy model całkowicie elektryczny. Przystąpienie do rynku elektrycznych samochodów miejskich ogłoszono w marcu 2020 roku podczas prezentacji Dacia Spring Electric.

Dacia Spring Electric jest już dostępna w standardowej wersji oraz w dwóch nowych wersjach dostosowanych do nowoczesnych mobilności: wersji dostosowanej do car-sharingu na wspólną elektryczną mobilność miejską oraz vana użytkowego, przeznaczonego do dostaw ostatniej mili bez emisji zanieczyszczeń.

Spring to rewolucja: jako najtańszy elektryczny samochód miejski na europejskim rynku, czyni mobilność elektryczną jeszcze bardziej dostępną. Dzięki odważnemu wyglądowi SUV-a oferuje niespotykaną przestronność, prosty i niezawodny silnik elektryczny oraz uspokajający zasięg. To wszechstronny i praktyczny samochód miejski.

Mobilność elektryczna stopniowo staje się częścią naszego codziennego życia. Jako pionierzy mobilności elektrycznej, Groupe Renault i Alliance zdobyły dziesięcioletnie, unikalne doświadczenie na tym polu. W Europie co piąty elektryczny samochód produkowany jest przez Groupe Renault. Ponadto, ponad 30 000 pracowników jest przeszkolonych w zakresie specyfiki mobilności elektrycznej.

Dacia dostosowuje mobilność elektryczną do swojej filozofii oferowania nowoczesnego samochodu, który spełnia podstawowe potrzeby: Spring to mały, przestronny, solidny samochód elektryczny dostępny w niezrównanej cenie.

Zamówienia na zupełnie nowy Dacia Spring Electric rozpoczną się wiosną 2021 roku, z prostą ofertą handlową: bateria wliczona w cenę zakupu oraz dwie wersje wyposażeniowe.

'TRENDY’ SAMOCHÓD MIEJSKI Z ODWAŻNYM WYGLĄDEM

Pierwszy mały samochód Dacia, Spring Electric, łamie zasady 'tradycyjnego’ samochodu elektrycznego. Jego wysoka prześwit, nadkola i relingi dachowe nadają mu idealny, przygodowy wygląd do stawienia czoła miejskiej dżungli.

WYGLĄD SUV-A

Jego wyrazisty design odzwierciedla cechy SUV-ów, takie jak szersze nadkola, relingi dachowe, wzmocniony przedni próg, tylny zderzak i podwyższony prześwit (150 mm na pusto). Z szerokimi barkami i zaokrągloną maską, Spring prezentuje solidny wygląd, podczas gdy jego uspokajająca sylwetka sugeruje przestronność wnętrza. Mimo wszystkich oczekiwań, Spring Electric to prawdziwy samochód miejski o skromnych wymiarach: długość 3,73 m, szerokość 1,62 m (bez lusterek) i wysokość 1,51 m.

ODWAŻNY PRZEDNI ZDERZAK

Dacia Spring Electric z pewnością nie pozostaje niezauważona. Jej przednia część emanuje silną osobowością dzięki zwężającym się światłom LED, których pozioma linia przechodzi w design grilla, prążkowanej masce i dużemu zderzakowi. Charakterystyczny znak pojazdów elektrycznych, przedni grill Spring jest całkowity. Jego nowoczesny design z elementami 3D stylowo ukrywa gniazdo ładowania, które otwiera się z wnętrza samochodu.

NOWA SYGNATURA OŚWIETLENIA

Tylne światła są wyposażone w nową sygnaturę świetlną Dacia w kształcie litery Y.

ZAUWAŻALNY 'POMARAŃCZOWY PAKIET’

Dacia Spring Electric w pełni przyjmuje swój odważny wygląd, który dopełnia dostępny na wersji launch kolorowy pakiet: lusterka, dekoracyjna część relingów dachowych oraz pierścień pod grillem przednim są w kolorze pomarańczowym. Z tym wyposażeniem mobilność elektryczna staje się stylowa i radosna.

FLEXWHEELS

Ozdoby kół Spring Electric estetycznie imitują felgi ze stopów. Jest to możliwe dzięki technologii Flexwheel: obręcze blaszane są perforowane, aby umożliwić zamontowanie stylowych ozdób kół – estetyczne i ekonomiczne rozwiązanie w przypadku ich wymiany.

DYNAMICZNY TYŁ

Górna część tylnej części podkreśla rodzinny charakter Springa jako samochodu miejskiego, z zaokrąglonym tylnym oknem, okrągłymi reflektorami i gładkimi liniami. Dolna część zawiera uspokajające cechy SUV-a, z sekcją zderzaka wyposażoną w solidny, niepomalowany zderzak oraz szary zderzak. Reflektory odblaskowe umieszczono w udawanych wlotach powietrza. Tylne błotniki są prążkowane. Te stylistyczne sztuczki wzmacniają tylną sylwetkę Springa.

NIESPOTYKANĄ PRZESTRONNOŚĆ

Wnętrze Dacia Spring oferuje przestronność i bagażnik. Przyjemna i dobrze wyposażona kabina może pomieścić wygodnie czterech dorosłych.

DUŻO MIEJSCA NA POKŁADZIE

W kompaktowych wymiarach pięciodrzwiowego samochodu miejskiego Spring Electric oferuje cztery prawdziwe miejsce dla dorosłych. Z dużą przestrzenią nad głową i promieniem kolan wynoszącym 100 mm, tylne siedzenia mogą łatwo pomieścić wyższych dorosłych. Uczucie przestronności przyczynia się także do ogólnego komfortu wnętrza. Pasażerowie z przodu mają do dyspozycji 23,1 litra przestrzeni na przechowywanie w dużym schowku, na drobne przedmioty w drzwiach oraz w schowku centralnym. Pasażerowie z tyłu mają kieszenie na kapelusze za przednimi siedzeniami.

SAMOCHÓD MIEJSKI Z DUŻYM BAGAŻNIKIEM

Bagażnik oferuje najlepszą pojemność ładunkową w swojej kategorii: 300 litrów (bez przestrzeni bagażowej przeznaczonej na opcjonalne koło zapasowe). To wynik wart wyższej klasy. Dla większej modułowości, tylna kanapa może być składana, co daje możliwość uzyskania pojemności ładunkowej wynoszącej około 600 litrów.

WIELE FUNKCJI

W standardzie znajdują się elektryczne wspomaganie kierownicy z regulacją zmiennej siły, zdalne centralne zamki oraz cztery okna elektryczne.

Aby zachować skupienie kierowcy na drodze i rękach na kierownicy, między wskaźnikami znajduje się 3,5-calowy wyświetlacz cyfrowy, a rozpoznawanie głosu Google lub Apple można uruchomić jednym naciśnięciem przycisku na kierownicy.

Klimatyzacja manualna, system multimedialny, elektryczna regulacja lusterek oraz prawdziwe koło zapasowe są dostępne jako opcje.

PRZYJAZNE WNĘTRZE

Wnętrze Dacia Spring Electric ma centralny ekran z niebieskimi wstawkami. Chromowana, obrotowa dźwignia zmiany biegów jest bardzo prosta w użyciu, posiada tylko trzy pozycje: D (jazda), N (neutralny) i R (wsteczny).

ŁATWE MANEWROWANIE

Z promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 4,8 m, Spring Electric łatwo przemieszcza się po mieście. Opcjonalny system wspomagania parkowania zapewnia wsparcie wizualne i dźwiękowe dzięki trzem czujnikom radarowym ultradźwiękowym na tylnym zderzaku oraz kamerze tylnej, z obrazami wyświetlanymi na ekranie systemu multimedialnego z dynamicznymi liniami prowadzącymi.

INTUICYJNY I PRZYSTĘPNY SYSTEM MULTIMEDIALNY

Dostępny jako opcja, system multimedialny Media Nav zawiera elegancki siedmiocalowy ekran dotykowy, nawigację satelitarną, radio DAB, kompatybilność z Apple Carplay i Android Auto, Bluetooth oraz złącze USB. Rozpoznawanie głosu (za pośrednictwem smartfona) można aktywować za pomocą przycisku na kierownicy.

PROSTY I NIEZAWODNY SILNIK ELEKTRYCZNY

Zgodnie z filozofią modeli Dacia, Spring Electric jest ekonomiczny w zakupie i użytkowaniu. Oferowany w niezrównanej cenie z zasięgiem 225 km (140 mil) WLTP, promuje prostotę, niezawodność i solidność. Te cechy idealnie pasują do jego elektrycznego silnika.

SILNIK PEŁEN ZATWIERDZENIO

Elektryczny silnik o mocy 33 kW (równoważny 44 km) jest połączony z baterią o pojemności 26,8 kWh, z zastosowaniem technologii. Technologia ta czerpie z dziesięcioletniego doświadczenia Groupe Renault w dziedzinie elektryczności. Niezawodny, solidny i bezpieczny, silnik ma wiele zalet: płynne przyspieszenie, cicha praca i brak wibracji. Dacia Spring Electric jest tańsza w użytkowaniu niż porównywalny pojazd z silnikiem spalinowym, ponieważ koszty energii i serwisowania są znacznie niższe.

KOMFORTOWA W MIEŚCIE I NIE TYLKO

Spring Electric to wszechstronny, całkowicie elektryczny samochód. Jego podwyższony prześwit i zrównoważona stabilność jazdy umożliwiają swobodne poruszanie się zarówno w centrach miast, jak i po terenach wiejskich. Niezawodna mechanika, zasięg jazdy i komfort wnętrza oferują dużą swobodę użytkowania.

ŁATWE ŁADOWANIE

Aby zapewnić większą niezależność, Spring oferuje szeroki wybór opcji ładowania: na gniazdku domowym 220 V przy użyciu dołączonego kabla, na Wallboxie (z dostępnych opcjonalnym kablem) lub na stacji ładowania prądu stałego (opcjonalnie).

Czas ładowania baterii litowo-jonowej wynosi:

mniej niż godzinę dla 80% naładowania na terminalu 30 kW DC
mniej niż 5 godzin dla 100% naładowania na Wallboxie 7,4 kW
mniej niż 8,5 godziny dla 100% naładowania na Wallboxie 3,7 kW
mniej niż 14 godzin dla 100% naładowania na domowym gniazdku 2,3 kW
PRAKTYCZNA APLIKACJA

Darmowa aplikacja MY Dacia pozwala kierowcom na bieżąco sprawdzać poziom naładowania baterii i pozostały zasięg w kilometrach, uruchomić wstępne chłodzenie wnętrza (klimatyzacja) oraz zlokalizować samochód w czasie rzeczywistym. Gdy Spring Electric jest podpięty, aplikacja informuje kierowcę o postępach ładowania i umożliwia włączenie lub wyłączenie.

OPTYMALIZACJA SERWISU

Działając bez oleju i z znacznie mniejszą liczbą ruchomych części niż silnik spalinowy (dzięki braku paska), silnik elektryczny jest niezawodny i kosztuje mniej w serwisie niż silnik spalinowy. Dacia Spring Electric objęta jest gwarancją na trzy lata lub 100 000 km (62 140 mil) oraz na osiem lat lub 120 000 km (74 600 mil) na baterię.

WSZECHSTRONNY I PRAKTYCZNY SAMOCHÓD MIEJSKI

Spring Electric oferuje niedrogą możliwość korzystania z mobilności elektrycznej. Jego kompaktowe rozmiary i niezawodny zasięg jazdy sprawiają, że jest wszechstronny pod względem użytkowania i pozwala w pełni cieszyć się komfortem na pokładzie oraz przyjemnością z jazdy elektrycznej.

ZASIĘG, NA KTÓRYMO MOŻESZ LICZYĆ

Lekki i kompaktowy Dacia Spring Electric ma zasięg 225 km (140 mil) w cyklu WLTP oraz 295 km (183 mil) w cyklu WLTP City (cykl zatwierdzający obejmujący tylko miejski fragment cyklu zatwierdzającego), co zapewnia dużą wszechstronność użytkowania zarówno w obszarach miejskich, jak i podmiejskich.

W Europie średnia codzienna odległość jazdy wynosi 31 km w segmencie (A) samochodów miejskich. W oparciu o to, Spring potrzebowałby tylko jednego ładowania baterii tygodniowo.

Zasięg można poprawić o prawie 10% po prostu naciskając przycisk ECO na desce rozdzielczej, dzięki limitowi mocy wynoszącemu 23 kW (zamiast 33 kW) i ograniczeniu prędkości maksymalnej do 100 km/h (62 mph).

WSZYSTKIE PRZYJEMNOŚCI Z SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO

Silnik elektryczny oferuje wiele zalet na drodze: dobrą reakcję na przyspieszenie (125 Nm natychmiastowego momentu obrotowego), brak zmiany biegów, cichą pracę i brak wibracji. Nie ma potrzeby powstrzymywania się przed przyjemnością z jazdy samochodem elektrycznym, ponieważ Spring nie emituje żadnych zanieczyszczeń ani CO2.

WOLNOŚĆ RUCHU

Silnik Spring Electric oferuje całkowitą swobodę ruchu w centrach miast z ograniczonym dostępem, nawet w okresach szczytowego zanieczyszczenia. W niektórych krajach pojazdy elektryczne korzystają z ulg w zakupie w formie oszczędności finansowych lub podatkowych. W wielu miastach parkowanie pojazdów elektrycznych jest również bezpłatne.

BEZPIECZEŃSTWO NA POKŁADZIE

Spring Electric ma wiele standardowych funkcji bezpieczeństwa: ogranicznik prędkości, ABS, ESP, elektroniczna dystrybucja siły hamowania, sześć poduszek powietrznych, wezwanie awaryjne (przycisk SOS), automatyczne włączanie świateł oraz automatyczne hamowanie awaryjne. Działający od 7 do 170 km/h (4 do 106 mph), ten system wykrywa dzięki radarowi z przodu odległość do pojazdu z przodu (stojącego lub poruszającego się). Jeśli wykryje ryzyko kolizji, powiadamia kierowcę wizualnie i dźwiękowo, a następnie wzmacnia wydajność systemu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale ryzyko nadal istnieje, lub automatycznie stosuje hamulce lub stosuje je mocniej, jeśli kierowca nie hamuje lub nie hamuje wystarczająco.

EFEKTYWNOŚĆ NA DRODZE

Dacia Spring Electric jest kosztowo – i energetycznie efektywna, z całkowitym kosztem posiadania (TCO) niższym niż w przypadku porównywalnego pojazdu z silnikiem spalinowym. Oferuje nawet najniższy TCO na rynku (pojazdy elektryczne i spalinowe razem wzięte).

TCO to wskaźnik całkowitego kosztu posiadania pojazdu, który jest głównie używany przez profesjonalistów, szczególnie menedżerów flot samochodowych, w celu optymalizacji ich kosztów.

IDEALNA OFERTA DOSTOSOWANA DO POTRZEB NOWYCH MOBILNOŚCI

W obecnej transformacji energetycznej i regulacyjnej świat się zmienia, podobnie jak jego potrzeby i rozwiązania w zakresie mobilności. Spring Electric to pragmatyczna odpowiedź Dacia na współczesne zapotrzebowanie na zrównoważoną mobilność dostępną dla wszystkich.

WERSJA DOSTOSOWANA DO CAR-SHARINGU

W Europie średnie wykorzystanie samochodu w car-sharingu wynosi 40 minut na dystansie ośmiu kilometrów. Dacia Spring jest idealnie dopasowana do tego, ponieważ jest całkowicie elektryczna, łatwa w użyciu, niezawodna i solidna. Jej cena oznacza również, że szczególnie wpisuje się w model ekonomiczny car-sharingu oraz potrzeby klientów.

Na podstawie doświadczeń zdobytych z ZITY, usługi car-sharingowej prowadzonej przez Groupe Renault i Ferrovial w Madrycie i Paryżu, Dacia opracowała specyficzną wersję Springa dla rynku car-sharingu. Jest ona już wyposażona w technologię operatorów, która umożliwia geolokalizację i zdalne otwieranie drzwi (za pomocą smartfona).

Dostępna w białym i jasnoszarym kolorze, ta wersja będzie miała czarne siedzenia PET (z trwałej, odpornej na plamy sztucznej skóry), podłokietniki w drzwiach i bagażniku, wykładziny podłogowe z przodu i z tyłu, czarne uchwyty i lusterka dla większej trwałości oraz 14-calowe koła Flexwheel. W kabinie pasażerskiej kierowca będzie miał dostęp do środowiska operatora car-sharingu na ekranie pojazdu dzięki replikacji smartfona (Apple Car Play i Android Auto). Będzie on również miał dostęp do urządzeń nawigacyjnych oraz systemów wsparcia parkowania (kamera tylna i czujniki radarowe z tyłu).

WERSJA UŻYTKOWA CARGO

Zaprojektowana dla rzemieślników, Spring Electric Cargo posiada bagażnik, który rozciąga się tam, gdzie zwykle znajduje się tylne siedzenie, plastikowe wykończenie na podłodze i wewnętrznych nadkolach, cztery pierścienie mocujące oraz siatkę oddzielającą pasażerów z przodu od przestrzeni ładunkowej. Długość ładunkowa tej specjalnej wersji wynosi 1,033 mm, a objętość 800 litrów oraz ładowność 325 kilogramów.

Dostępna w białym kolorze, Dacia Spring Electric Cargo wyposażona jest w standardzie w manualną klimatyzację, radio (z Bluetooth, złączem USB i miejscem na uchwyt na smartfona), tapicerkę z tkaniny, czarne chropowate uchwyty zewnętrzne i lusterka oraz 14-calowe felgi stalowe z 'standardowymi’ nakładkami. Z powodów optymalizacji wagi, ta wersja nie ma koła zapasowego.

CECHY TECHNICZNE

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.