Pierwszym owocem współpracy Renault i rumuńskiego producenta samochodów, Dacia Supernova, był pięciodrzwiowy hatchback produkowany w latach 2000-2003. Supernova była w zasadzie odświeżoną wersją modelu Dacia Nova.
Można powiedzieć, że Supernova, a także późniejszy model Solenza z 2003 roku, były modelami przejściowymi do najbardziej znanego pojazdu producenta, Dacii Logana.
Supernova, oparta na starszej Dacii Nova, była wyposażona w silnik Renault oraz skrzynię biegów pożyczoną z popularnego modelu Clio. Zewnętrzny design również został poprawiony, z bardziej agresywnym przodem i lekko zmienionym wnętrzem.
Supernova była pierwszym modelem Dacii, który oferował klimatyzację i aluminiowe felgi, dostępna w pięciu wersjach wyposażeniowych: Europa, Comfort, Rapsodie, Campus i Clima.
W wersji wyposażeniowej Europa Supernova była ubogo wyposażona, a właściwie wcale nie była wyposażona, brakowało w niej obrotomierza, wskaźnika temperatury wody i elektrycznych zamków. W wersji Comfort oferowano obrotomierz oraz elektryczne zamki.
W wersji Rapsodie Supernova miała radio kasetowe, światła przeciwmgielne, zderzaki w kolorze nadwozia, opcjonalny tylny spojler oraz klimatyzację.
Wersja Campus była podobna do Rapsodie, ale dodawała radio z odtwarzaczem CD oraz inne aluminiowe felgi.