Daewoo Cielo/Nexia był następcą modelu Racer, który został ulepszony zarówno pod względem wyglądu, jak i wnętrza.
Koreański producent samochodów próbował zdobyć rynek różnymi strategiami marketingowymi, w tym bezpośrednią sprzedażą do klientów po stałej cenie oraz wieloma zachętami, takimi jak pełny bak paliwa i brak opłat za podatek drogowy. Pojazd był dostępny w kilku wersjach nadwozia, takich jak sedan oraz hatchback w wersji 3- i 5-drzwiowej. Jednak pod odświeżoną karoserią kryła się platforma, która miała już dziesięć lat.
Dzięki zaokrąglonym liniom i przebudowanym reflektorom, Cielo/Nexia zaskoczyło europejski rynek. Był prosty, niezawodny i ekonomiczny w eksploatacji. Podczas gdy jego czterodrzwiowy kuzyn był montowany w kilku krajach europejskich, Daewoo produkowało hatchbacka w Korei. Podobnie jak jego pierwowzór, Opel Kadett (Vauxhall Astra Mk. II), wyglądał jak sedan z przyciętym bagażnikiem. Jego zaokrąglone linie starały się to ukryć.
W środku, projekt deski rozdzielczej i rozmieszczenie przycisków nie mogły ukryć jego pochodzenia ani wieku. Podczas gdy większość samochodów na rynku przeszła już na zaokrąglone kształty, Cielo/Nexia nie zdołało ukryć swojego przestarzałego designu. Kanciaste zegary z przyciskami po bokach zostały przejęte z wcześniejszego produktu GM. Na centralnej konsoli znajdowało się podobne rozmieszczenie dla systemu HVAC oraz odtwarzacza kasetowego. Cielo oferowało miejsce dla pięciu osób, z indywidualnymi siedzeniami z przodu i kanapą z tyłu, bez składanej oparcia.