DAEWOO G2X 2006-2009

Po zakupie koreańskiego producenta samochodów Daewoo, General Motors próbował wzbudzić emocje na rynkach, gdzie marka ta była jeszcze obecna, wprowadzając model G2X roadster.

Był to kolejny przypadek inżynierii marek, model roadster został zaprezentowany jako Vauxhall, następnie przekształcony w Opla, a później w Pontiac i Saturn. Jednak GM produkował je wszystkie w Stanach Zjednoczonych, w Wilmington – Delaware.

Pod względem estetycznym, samochód osiągnął dynamiczny wygląd z wyraźnymi liniami i napiętymi powierzchniami. Przedni pas był zdominowany przez wypukłość błotnika oraz wentylację z chromowanymi obrzeżami i odważnymi, trójwymiarowymi reflektorami. Na kratce chłodnicy użyto tej samej chromowanej listwy, jednak z logo Daewoo. Sportowe cechy G2X były łatwo dostrzegalne dzięki długim wlotom powietrza, podwójnemu układowi wydechowemu oraz podwójnym wlotom powietrza za zagłówkami.

Kokpit oferował miejsce dla dwóch osób, ale bez uchwytów na kubki. Ponadto nie było kieszeni w drzwiach, a jedynie mała schowka po stronie pasażera. Producent zamontował system audio poniżej pokręteł klimatyzacji w centralnej konsoli, które pochodziły z Vauxhall/Opel. GM zdecydował się na parę foteli kubełkowych z poprzedniej generacji Opla Corsy i wyposażył je w skórzaną tapicerkę.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.