Po przejęciu marki Daewoo przez GM, firma musiała zachować tę nazwę na rynkach, gdzie była ona istotna, takich jak Korea Południowa, a w 2005 roku wprowadziła model Gentra.
Chevrolet był znaną marką na całym świecie, ale w Korei Południowej Daewoo cieszyło się większym zainteresowaniem wśród klientów, dlatego GM zdecydowało się utrzymać tę markę na rynku. W 2005 roku, razem z prezentacją Chevroleta Aveo na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju, zaprezentowano Daewoo Gentra, które było zasadniczo tym samym pojazdem, ale z kilkoma różnicami.
Gentra wyróżniała się zderzakiem z szerokim wlotem powietrza umieszczonym na przedniej części oraz dwoma reflektorami przeciwmgielnymi po bokach. Na górnej części zderzaka zamontowano kratkę z trzema żebrami, podkreśloną chromowanymi akcentami i obręczą. Na pokrywie bagażnika producent zamontował mały spojler, aby nadać pojazdowi sportowy charakter.
Wnętrze również różniło się od wersji Aveo. Gentra oferowała skórzane fotele, jednostkę multimedialną z ekranem dotykowym zamontowaną na centralnej konsoli oraz drewniane wykończenia na desce rozdzielczej i drzwiach, co nie było dostępne w Chevrolecie Aveo. Na konsoli centralnej projektanci zastosowali aluminiowe wykończenia wykonane z tworzywa sztucznego. Podobnie było w Aveo, gdy wyposażono je w automatyczną skrzynię biegów.