Był to jeden z ostatnich modeli opracowanych i wprowadzonych na rynek przez koreańskiego producenta samochodów, zanim firma została zamknięta z powodu problemów finansowych.
Na niektórych rynkach Daewoo Lacetti dostępne jest jako Chevrolet, Buick, a nawet Holden, po tym jak GM kupiło pozostałości koreańskiej marki pod koniec 2008 roku. Daewoo zastosowało stal o wysokiej wytrzymałości, podwójne poduszki powietrzne z przodu oraz dodatkowe dwie poduszki boczne dla silnika o pojemności 1.6 litra, koncentrując się na bezpieczeństwie.
Design hatchbacka został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro i oferował podobny przód do sedana. Za słupkami C samochód kończył się krótszym zwisem. Lacetti oparty był na platformie Daewoo Nubira.
Wnętrze było wystarczająco przestronne dla pięciu dorosłych, ale niekoniecznie komfortowe. W zakresie rozrywki samochodowej Daewoo oferowało klasyczny odtwarzacz radiowo-kasetowy, a w wyższych wersjach wyposażenia dodano również zmieniarkę na 5 płyt CD. System klimatyzacji był oferowany jako standardowe wyposażenie pojazdu. W niektórych krajach model podstawowy miał ręcznie otwierane tylne okna, podczas gdy wyższe wersje wyposażenia wyposażono w elektrycznie sterowane okna i zamki oraz obręcze aluminiowe.