W 1996 roku Daewoo musiało zastąpić już przestarzałe modele Nexia/Cielo, oparte na Oplu Kadett E z 1984 roku.
Daewoo Motors przestało istnieć w 2001 roku, kiedy zostało zakupione przez General Motors, z którym było związane i produkowało kilka pojazdów opartych na platformach GM. Lanos był ostatnim kompaktowym modelem wyprodukowanym przez koreańską firmę, a jego sukces był ograniczony z powodu wysokiej ceny i słabej wydajności. Po zakupie przez GM, Lanos przeszedł modernizację i był sprzedawany w niektórych regionach jako Chevrolet Lacetti.
Lanos został wprowadzony na szczycie ery biodesignu, z okrągłymi kształtami i powierzchniami. Jego projekt stworzył Giorgetto Giugiaro, a ostateczne detale zostały wykończone w Italdesign we Włoszech. Samochód był dostępny w trzech wersjach: coupe, hatchback z pięcioma drzwiami oraz sedan. Ten ostatni był głównym wyborem dla klientów z Europy Wschodniej.
Wewnątrz, producent zainstalował komfortowe fotele i zaokrąglony kokpit, który przypominał ten z pierwszej generacji Mondeo. To była czysta przypadłość, oczywiście. Lanos był istotną ewolucją dla koreańskiej marki, która próbowała rozwijać się szybciej niż jej główny konkurent na rodzimym rynku, Hyundai Motor Company. Na centralnej konsoli Lanos miał system audio z radiem, kasetą i odtwarzaczem CD. To był czas zmian w sposobie słuchania muzyki w podróży.