Do 1996 roku, kompaktowy hatchback Daewoo Nexia/Cielo był już przestarzały, więc koreański producent zdecydował się na wprowadzenie nowego modelu: Lanos.
Nexia/Cielo bazował na platformie Opla Kadetta z 1984 roku, a pomimo przystępnej ceny, przestał być opcją dla europejskich klientów. Jego sprzedaż malała, co miało znaczący wpływ na finanse koreańskiego producenta. Lanos był ostatnim kompaktowym pojazdem produkowanym przez tę firmę, a jego sukces był ograniczony przez słabe osiągi.
Lanos został zaprezentowany w szczytowym okresie biodesignu, charakteryzując się okrągłymi krzywiznami i powierzchniami. Projektantem jego wyglądu był Giorgetto Giugiaro, a ostateczne detale zostały dopracowane w Italdesign, we Włoszech. Samochód był dostępny w trzech wersjach: hatchback z trzema i pięcioma drzwiami oraz sedan.
W środku zainstalowano wygodne siedzenia oraz zaokrągloną deskę rozdzielczą, przypominającą tę z pierwszej generacji Mondeo. Oczywiście, był to tylko przypadek. Lanos był ważnym krokiem w rozwoju koreańskiej marki, która starała się rozwijać szybciej niż jej główny konkurent na rynku krajowym, Hyundai Motor Company. Aby zwiększyć przestrzeń bagażową, Lanos wyposażono w składane oparcie w jednym kawałku.