Daewoo starało się rozwijać i poprosiło swój dział badań i rozwoju o zaprojektowanie nowego pojazdu na bazie modelu Leganza, a efektem tej pracy był Magnus, który zadebiutował w 2002 roku.
W 2002 roku koreański producent samochodów wciąż utrzymywał się na rynku i starał się poszerzyć swoją ofertę. Po kilku sukcesach, jakie odnotował model Cielo/Opel Kadett, Daewoo podjął się bardziej ambitnego projektu: Leganzy w 1997 roku, a następnie Magnusa w 2002 roku.
Ponieważ koreański producent nie miał wystarczającego doświadczenia w projektowaniu udanego samochodu od podstaw, zatrudnił firmę ItalDesign (Giugiaro) do stworzenia sylwetki Magnusa. Samochód wyposażony był w unikalne, podwójnie zakrzywione reflektory o ostrych krawędziach, w nawiązaniu do nowoczesnej koncepcji designu. Połączenie krzywych powierzchni i wyrazistych linii definiowało ten pojazd, nadając mu elegancki wygląd sedana. Mimo że przypominał Leganzę, Daewoo zbudowało go na nowej platformie z dłuższym rozstawem osi. W sumie samochód był o 10 cm (3,9”) dłuższy i reklamowany jako sedan klasy wyższej.
Wnętrze Evandy było bardzo przestronne, z pięcioma miejscami. Choć deska rozdzielcza miała średniej jakości plastikowe wykończenia, prezentowała się wystarczająco dobrze jak na swój segment. W najwyższym wyposażeniu znajdował się odtwarzacz kasetowy i zmieniarka na 6 płyt CD w desce rozdzielczej.