Koreańska firma motoryzacyjna Daewoo starała się zwiększyć swoją obecność na europejskim rynku i opracowała model Matiz, mały samochód w kształcie jajka, który obiecał dobrze sprawować się w zatłoczonych miastach i w gęstym ruchu.
Kiedy Fiat odrzucił projekt designu zaproponowany przez Fabrizio Giugiaro dla Cinquecento (500), koreański producent uznał, że projekt idealnie odpowiada jego potrzebom i go zakupił. Co więcej, miał już platformę do tego modelu, więc wystarczyło go dopasować i wykończyć, aby rozpocząć sprzedaż. Wówczas Daewoo miało dwie fabryki w Europie, w Polsce i Rumunii, i wykorzystywało te linie montażowe do produkcji małego Matiza. Okazał się on wielkim sukcesem komercyjnym dla koreańskiego producenta, zwłaszcza że samochód był tani w zakupie i eksploatacji.
Nadwozie Matiza w kształcie jajka zaczynało się z przodu od pary dużych, okrągłych reflektorów, które były lekko nachylone do tyłu, na równi z maską. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód miał zderzak w kolorze czarnym lub nadwoziowym, który integrował gumowy poziomy pasek w swojej środkowej części. Niżej, na zderzaku, Daewoo zainstalowało wlot powietrza flankowany przez parę pustych wlotów, używanych tylko jako dekoracja.
Z profilu Matiz ujawniał swój styl MPV, ale w mniejszej skali. Krótka i stroma maska była kontynuowana przez wysoką, szeroką panoramiczną szybę, która otwierała drogę do wysokiego wnętrza. Dzięki temu producent mógł zamontować przestronne okna boczne do drzwi. Z tyłu prawie pionowy słupek C i opadająca klapa bagażnika dopełniały owalnego kształtu pojazdu. Jednak Daewoo poszło dalej i stworzyło podłużny wcięcie na drzwiach i błotnikach, co nadawało samochodowi dłuższy wygląd.
W środku, budżetowy pojazd ujawniał swoje prawdziwe intencje dzięki dużym powierzchniom twardego plastiku, które pokrywały deskę rozdzielczą, centralną konsolę i panele drzwiowe. W zależności od rynku, wersja podstawowa miała korbki do otwierania okien, a tapicerka materiałowa mogłaby być lepsza. Daewoo oferowało samochód z klimatyzacją, radiem CD oraz składanym dachem w wyższych wersjach. Dzięki wysokiemu wnętrzu, producent zainstalował wysoko osadzone siedzenia dla pasażerów z przodu, co zapewniało wystarczającą ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Z tyłu, składana kanapa była wystarczająca dla dwóch dorosłych lub trzech dzieci w drodze do szkoły. Ale musiały trzymać plecaki na kolanach, ponieważ bagażnik był malutki.