Daewoo Matiz

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Koreańska firma motoryzacyjna Daewoo starała się zwiększyć swoją obecność na europejskim rynku i opracowała model Matiz, mały samochód w kształcie jajka, który obiecał dobrze sprawować się w zatłoczonych miastach i w gęstym ruchu.

Kiedy Fiat odrzucił projekt designu zaproponowany przez Fabrizio Giugiaro dla Cinquecento (500), koreański producent uznał, że projekt idealnie odpowiada jego potrzebom i go zakupił. Co więcej, miał już platformę do tego modelu, więc wystarczyło go dopasować i wykończyć, aby rozpocząć sprzedaż. Wówczas Daewoo miało dwie fabryki w Europie, w Polsce i Rumunii, i wykorzystywało te linie montażowe do produkcji małego Matiza. Okazał się on wielkim sukcesem komercyjnym dla koreańskiego producenta, zwłaszcza że samochód był tani w zakupie i eksploatacji.

Nadwozie Matiza w kształcie jajka zaczynało się z przodu od pary dużych, okrągłych reflektorów, które były lekko nachylone do tyłu, na równi z maską. W zależności od poziomu wyposażenia, samochód miał zderzak w kolorze czarnym lub nadwoziowym, który integrował gumowy poziomy pasek w swojej środkowej części. Niżej, na zderzaku, Daewoo zainstalowało wlot powietrza flankowany przez parę pustych wlotów, używanych tylko jako dekoracja.

Z profilu Matiz ujawniał swój styl MPV, ale w mniejszej skali. Krótka i stroma maska była kontynuowana przez wysoką, szeroką panoramiczną szybę, która otwierała drogę do wysokiego wnętrza. Dzięki temu producent mógł zamontować przestronne okna boczne do drzwi. Z tyłu prawie pionowy słupek C i opadająca klapa bagażnika dopełniały owalnego kształtu pojazdu. Jednak Daewoo poszło dalej i stworzyło podłużny wcięcie na drzwiach i błotnikach, co nadawało samochodowi dłuższy wygląd.

W środku, budżetowy pojazd ujawniał swoje prawdziwe intencje dzięki dużym powierzchniom twardego plastiku, które pokrywały deskę rozdzielczą, centralną konsolę i panele drzwiowe. W zależności od rynku, wersja podstawowa miała korbki do otwierania okien, a tapicerka materiałowa mogłaby być lepsza. Daewoo oferowało samochód z klimatyzacją, radiem CD oraz składanym dachem w wyższych wersjach. Dzięki wysokiemu wnętrzu, producent zainstalował wysoko osadzone siedzenia dla pasażerów z przodu, co zapewniało wystarczającą ilość miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Z tyłu, składana kanapa była wystarczająca dla dwóch dorosłych lub trzech dzieci w drodze do szkoły. Ale musiały trzymać plecaki na kolanach, ponieważ bagażnik był malutki.

0.8L 5MT FWD (52 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność796 Cm3
Moc38 Kw @ 5900 Rpm
52 Hp @ 5900 Rpm
51 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy51 Lb-Ft @ 4600 Rpm
69 Nm @ 4600 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna89.5 Mph (144 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h17.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony145/70R13 - 155/65R13
Długość137.6 In (3495 Mm)
Szerokość58.9 In (1496 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)51.8/50.4 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Prześwit6.9 In (175 Mm)
Pojemność bagażnika29.1 Cuft (824 L)
Masa własna1711.1 Lbs (776 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2668.1 Lbs (1210 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2161 G/Km

1.0L 5MT FWD (64 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność995 Cm3
Moc47 Kw @ 5400 Rpm
64 Hp @ 5400 Rpm
63 Bhp @ 5400 Rpm
Moment obrotowy64 Lb-Ft @ 4200 Rpm
87 Nm @ 4200 Rpm
Układ paliwowyElectronic Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna94.5 Mph (152 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów5-biegowa Manualna
Hamulce przednieTarcze
Hamulce tylneHamulce bębnowe
Rozmiar opony155/65 R13
Długość137.6 In (3495 Mm)
Szerokość58.9 In (1496 Mm)
Wysokość58.5 In (1486 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)51.8/50.4 In (1
Rozstaw osi92.1 In (2339 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika29.1 Cuft (824 L)
Masa własna1755.2 Lbs (796 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita2712.2 Lbs (1230 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.