Trzy lata po wprowadzeniu modelu Matiz na rynek europejski, koreański producent samochodów Daewoo dodał pierwsze zmiany stylistyczne do swojego pojazdu z segmentu małych samochodów.
Samochód oparty był na projekcie z 1992 roku, stworzonym przez Fabrizia Giugiarę z Italdesign. Chociaż koncepcja powstała dla Fiata, który planował wtedy model 500, ostatecznie stała się jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów produkowanych przez koreańskiego producenta. Początkowa sprzedaż Matiza miała miejsce w 1998 roku, ale trzy lata później Daewoo wprowadziło kilka zmian, aby uczynić ten samochód bardziej atrakcyjnym dla europejskich klientów.
Nowa wersja, z nadwoziem w kształcie jajka, miała zmodernizowaną przednią część, w której kierunkowskazy przeniesiono na wyższy poziom na zderzaku. Wcześniej były umieszczone w rogach i narażone na drobne uszkodzenia podczas parkowania w ciasnych miejscach. Przednia maska również została przeprojektowana, a jej dolny brzeg przypominał uśmiech, co nadawało samochodowi przyjazny wygląd. Z tyłu producent wymienił lampy tylne na nowo zaprojektowane, które zapewniały lepsze oświetlenie dla świateł cofania.
Chociaż poprawiono większość problemów zgłaszanych przez klientów, wnętrze pozostało w większości nietknięte. Oprócz nowych kolorów tapicerki, w środku nie było żadnych nowości. Klimatyzacja była nadal oferowana tylko jako opcja i tylko w wyższych wersjach wyposażenia.