Matiz, wprowadzony jako ulepszona wersja marki Daewoo, został zaprojektowany przez Giugiarę jako potencjalny następca Fiata 500. Włoski producent samochodów odrzucił ten projekt, a Daewoo postanowiło go zakupić. W efekcie wprowadzono Matiza na rynek w 1998 roku.
W 2002 roku General Motors nabyło koreańskiego producenta samochodów i rozpoczęło prace nad drugą generacją, którą wprowadzono na rynek w 2005 roku. Daewoo znacznie poprawiło Matiza w porównaniu do jego poprzednika, chociaż zachowano tę samą platformę.
Przede wszystkim samochód zyskał nowy, odświeżony wygląd w stylu new-edge, z opadającymi reflektorami i ostrymi liniami na masce. Ogólny kształt został zachowany, ale nowe elementy stylistyczne sprawiły, że auto prezentowało się lepiej. Ostatecznie Matiz otrzymał klamki i lusterka w kolorze nadwozia.
Wnętrze Matiza II wyposażono w nową deskę rozdzielczą z centrum sterowania wydłużonym od dołu. W zależności od wersji wyposażeniowej, samochód miał klimatyzację i radio w wersji wyższej, podczas gdy niższe oferowały jedynie system wentylacji. Ręcznie regulowane lusterka wsteczne były niecodziennym rozwiązaniem jak na pojazd z 2005 roku, ale jego cena poniżej 10 000 dolarów również stanowiła istotny atut sprzedażowy.