DAEWOO Statesman 2003-2006

DAEWOO Statesman 2003-2006

Przejdź do galerii zdjęćDAEWOO Statesman 2003-2006

GM sprzedawało produkt z marki Daewoo w wybranych rynkach, gdzie koreańska marka była lepiej znana niż Chevrolet czy Holden, jak w przypadku tego Statesmana.

Kiedy General Motors projektowało europejskiego Opla Omege, wykorzystało swoją platformę do stworzenia kilku innych pojazdów, w tym australijskiego Holdena Commodore/Statesman, amerykańskiego Cadillaca Caterę oraz Daewoo Statesmana. Ostatni z nich był oferowany na wybranych rynkach w celu utrzymania koreańskiej marki na rynku.

Statesman miał inny przód niż jego rodzeństwo, które było zbudowane na wydłużonej wersji platformy W GM. W efekcie miał grill z pionowymi żebrami, znany w innych markach jako „wodospad”. Kąty reflektorów były wąskie i wyposażone w lampy HID, a dodatkowe światła przeciwmgielne znajdowały się niżej w zderzaku. Co ciekawe, samochód miał również emblemat na masce, oczywiście w tych rynkach, gdzie przepisy dotyczące bezpieczeństwa na to pozwalały. Był nie tylko elegancki, ale jego czysty design był niemal ponadczasowy.

Wnętrze Statesmana wyposażone było w luksusowe udogodnienia. Oprócz skórzanych siedzeń z Nappy i dwustrefowej klimatyzacji, samochód miał przednie fotele z ośmioma możliwością ustawienia oraz, dzięki długiemu rozstawowi osi, dużo miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. System audio Blaupunkt, obecny również w Holdenie Statesmanie, miał słuchawki dla osób siedzących z tyłu. Nie można też zapomnieć o centralnej podłokietniku, który miał stolik z uchwytami na kubki.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.