W 1997 roku Daihatsu zaktualizował model Applause, rezygnując z silnika z gaźnikiem, jednocześnie poprawiając wygląd samochodu.
Pomimo starań, aby oferować przystępny, niezawodny i komfortowy pojazd, Daihatsu musiał przyznać, że Applause nie radził sobie na rynku. W Europie główni konkurenci z Francji, Niemiec i Włoch mieli przewagę, a klienci niechętnie inwestowali pieniądze w model Applause. W 1997 roku producent samochodów podjął próbę ostatecznej aktualizacji tego siedmioletniego modelu z segmentu małych pojazdów.
Daihatsu zaktualizował wygląd samochodu, montując większe zderzaki z przodu i z tyłu, co zwiększyło długość pojazdu. Przedni pas został ozdobiony chromowanym obramowaniem atrapy chłodnicy, ale reflektory zachowały swój oryginalny kształt. Przedni zderzak miał dolny spojler z dodatkowym wlotem powietrza oraz dwa boczne wloty. Aby uzupełnić przednie kierunkowskazy, Daihatsu dodał dwa dodatkowe lampy na przednich błotnikach. Z tyłu, w zależności od wersji wyposażenia, producent dodał chromowane obramowania wokół przeprojektowanych lamp tylnych.
Wnętrze samochodu zostało poprawione dzięki lepszemu wykończeniu, co częściowo rozwiązało problemy, podczas gdy szyberdach i cztery okna elektryczne oferowane jako opcja miały przyciągnąć więcej klientów, ale efekt nie był zgodny z oczekiwaniami.