DAIHATSU Ayla 2013-Present

DAIHATSU Ayla 2013-Present

Przejdź do galerii zdjęćDAIHATSU Ayla 2013-Present

Wprowadzony na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Indonezji w 2012 roku, Ayla był doskonałym przykładem małego samochodu stworzonego przez dużego producenta samochodów.

Toyota posiadała znaczny udział w firmie Daihatsu i pomogła jej w opracowaniu modelu Ayla, skierowanego na rynki wschodzące. Rezultatem był niewielki pojazd dostosowany do trudnych warunków drogowych. Z drugiej strony, Daihatsu była już znana w Japonii z małych samochodów, które mogły poruszać się po wąskich uliczkach i charakteryzowały się doskonałą oszczędnością paliwa. W Europie, Daihatsu próbowała swoich sił z kilkoma małymi pojazdami terenowymi, jednak ich sukces był ograniczony. Może warto byłoby spróbować z Ayla, ale producent postanowił przeznaczyć go na inne rynki.

Kształt Ayli przypominał jajko, przełamany przez kilka kanciastych linii na reflektorach oraz agresywny design zderzaka. Po bokach, wznosząca się linia podążała za sportowym profilem typu hot-hatch, kończąc się na spojlerze zamontowanym na górze tylnej klapy. Wysoko umieszczone światła tylne były chronione przed drobnymi uderzeniami w parkingu i przez wózki zakupowe z tyłu.

Wewnątrz, zaskakująco dużo miejsca jak na swój rozmiar, dzięki wysokiej pozycji siedzącej i dużym przeszkleniom. Mimo że był to mały, budżetowy samochód, oferował odpowiednie wyposażenie komfortowe oraz system audio z portem USB i odtwarzaczem CD. Zestaw wskaźników dominował ogromny prędkościomierz, który grał główną rolę, oraz mniejszy obrotomierz po jego lewej stronie. Po prawej znajdował się wyświetlacz LCD, który prezentował informacje z komputera pokładowego.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.